Senaste nytt

Vägglöss/bedbugs hur förhåller ni er till internetrapporter?

Kricka

Medlem

johhenrik

Medlem
Det är rätt fördomsfullt, ja. De finns på i princip samtliga hotell i NYC. Frågan är bara om just du råkar hamna på ett rum ihop med dem eller inte.

Jag har ju ingen koll på datat här, men det är alltså lika stor risk oavsett hotell man väljer i NYC säger du alltså?
 

agehall

Medlem
Jag har ju ingen koll på datat här, men det är alltså lika stor risk oavsett hotell man väljer i NYC säger du alltså?

I stort sätt, ja. Det är ett utbrett problem och vägglössen bryr sig inte om hur fint hotellet är. Klart finare hotell (troligen) är mer benägna att åtgärda problemet när det upptäcks, men det är svårt att helt bli av med dem. Jag har även läst rapporter där finare hotell intar positionen att de minsann inte kan ha vägglöss och därmed vägrar flytta kunden till ett annat rum.
 
A

Aurora

Guest
Har tenkt mye på dette de siste turene vi har vært på, men har så langt vært heldig og sluppet unna.

Fytterakkern... Noe så ekligt!
bed-bugs-mattress-200.jpg
 

johhenrik

Medlem
I stort sätt, ja. Det är ett utbrett problem och vägglössen bryr sig inte om hur fint hotellet är. Klart finare hotell (troligen) är mer benägna att åtgärda problemet när det upptäcks, men det är svårt att helt bli av med dem. Jag har även läst rapporter där finare hotell intar positionen att de minsann inte kan ha vägglöss och därmed vägrar flytta kunden till ett annat rum.

O tusan. Att risken finns överallt det vet jag ju, men att risken var lika stor på Four Seasons som Holiday Inn hade jag inte trott faktiskt.
 

agehall

Medlem
Man ska dock sätta allt i perspektiv. Om man tittar på alla rapporter i NYC så får man ju lätt intrycket att de finns överallt och att det är omöjligt att undvika dem. Men betänk hur många hotellövernattningar som sker varje natt i NYC. Då blir antalet rapporter helt plötsligt väldigt få...
 

Flood

Medlem
Hittade lite kackerlackor på ett hotell i San Diego en gång, men det är det enda efter att i alla fall ha bott 70+ nätter i USA de senaste åren. Och då har det framförallt varit på de allra billigaste motellen. Bedbugs står nästan alltid med i recensionerna, men jag undrar om inte mycket är recensenter som bara skriver elakheter...
 

miles

Medlem
Nja, inte säkert...bara för att bed bugs finns i ett rum betyder det inte att de kryper omkring i alla sängar i hela huset. Så en gäst kan som du ha tur, en annan åker på dem och skriver en report. Inte svårare än så. Men visst finns det säkert fake-reports där, precis som tripadvisor svämmar över av låtsasomdömen.

Men finns det någon här som hört talas om att någon fått med sig bugs hem efter en resa? Särskilt under mina backpacking-dagar råkade jag ut för flera angrepp, fick aldrig med några hem. Risken måste vara mycket liten känns det som.
 

NotRyan

Medlem
Bedbugs kan finnas lite överallt som agehall säger, men chansen att hotellet faktiskt har rutiner för att ta hand om problemet på ett snabbt och systematiskt sätt torde ju öka om det handlar om ex. Waldorf Astoria (Ja, dom har också haft rapporter) än om det är Harlem Bed & Breakfast....

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:
Toppen