Väger SAS handbagage?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Mikael74, 1 Mars 2017.

1. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Easyjet har ingen begränsing på handbagagets vikt utan endast storlek.
    All customers can take ONE cabin bag on board. There’s no weight limit but we do ask that you are able to lift it into the overhead locker. Size allowed is maximum 56x45x25cm (including handles and wheels).

2. TigerMoth

TigerMoth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg ingen som blev ombedd att väga, trots en hel del "stora" kolli.

3. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    LHR -CPH i veckan. Vågen var parat vid gate, men jag blev inte drabbad. Gatepersonalen pratade dock om vågen och pekade på den som om det vore världens åttonde underverk...

Gus och Agö gillar detta.
  4. Flyerbandit

Flyerbandit Medlem

LHR-CPH SK1516 just nu
    Vägning av bagage och utrop innan boarding för att få frivilliga att checka väskor.
    Fick väga min väska i prioboarding, lite övervikt var tydligen ok som EBD i plus.

5. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Vad härligt att vågen kommer till användning!

Flyerbandit och Börnen gillar detta.
  6. Osten

Osten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LHR-ARN SK534 i söndags, samma som de flesta ovan.
    Utrop om frivilliga att checka in, samt vägning vid passering genom gaten.
    Frugans väska låg på 9,3 kg men slapp checka in, verkar vara lite från person till person...

7. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åkte hem från London med SAS igår. De vägde väskan 5,5kg. Jag skulle gärna ha en Rimowa-väska som handbagage men de väger för mkt i den modellen jag vill ha.

011430121 och Johan Gott gillar detta.
  8. BCflyer

BCflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick igår höra från Swedavia att SAS högsta önskan är att kontrollera handbagaget hårdare

Bifogade filer:

9. magost

magost Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad har de då för plan att göra med väskor som väger för mycket, eller är för stora?
    Många kanske går med på att checka in väska, men är det bara vikten kommer folk att
    börjar ställa sig i kön och stoppa saker i fickorna, kaos och fördröjd boarding följer.

Jag råkade ut för vägning av handbagage en gång i Sydney, det var bara "stopp du kommer inte vidare till gaterna".
    Det var mitt problem, inte tal om att checka in, det var inte möjligt. Alla som fick det gick runt hörnet eller stod framför den
    sura damen med vågen och stoppade saker i fickorna tog på sig tredubbla jackor tills de kom under gränsen.
    Sen stoppades allt tillbaks. Helt absurd situation o_O Antar att man ville statuera exempel så folk var rädda senare.

Gus gillar detta.
  10. danielhog

danielhog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan ju inte skylla på någon annan och att ”det inte var ditt problem” när det finns tydliga begränsningar angivna från flygbolaget innan. Följ eller chansa. Mer kontroller tills folk följer reglerna!

Börnen gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!