Senaste nytt

Väger SAS handbagage?

FF#1

Medlem
Jag har varit med om att de gör stickprover på CDG vid gate, annars inte.
Det är det enda ställe på några år som jag har sett det på. Förra sommaren med Air France, då gick det runt en kille med en våg i kön vid säkerhetskontrollen och gjorde stickprov.... Bytte diskret kö
 

hg1980

Medlem
Tror det är något med LHR, de går alltid runt och snokar efter stora handbagage i Terminal 5 när man skall hem till Göteborg även med BA.
 

sk-sthlm

Medlem
Jag höll på att tappa det helt när jag blev stoppad senast jag flög från London och de checkade in mitt baggage, som inte var för stort men något tyngre än 8 kg - samtidigt som folk glatt promenerade ombord med både tre och fyra kollin var. Jag försökte snällt att prata med dem, men det var som att prata med en mur - väskan skulle checkas in helt enkelt, oavsett om man hade diamantkort eller inte.

Här undrar jag om SAS inte skjuter sig i foten - så länge de inte riktar in sig på antal kollin, så blir det inte direkt luftigare i hyllorna, och jag kommer nu dra mig för att boka SAS från London, och se om jag har bättre lycka med BA (det är min erfarenhet hittills i alla fall). Att resa hem efter en veckas jobb, tappa en timme i tidsskillnad och sedan behöva stå och vänta på bagaget är liksom inte den smidigaste upplevelsen.

Och vi pratar om en helt vanlig kabinväska som vägde ngt kilo för mkt, inte en hockeytrunk med prylar. Och planet var inte ens fullt...
 

Canadien

Medlem
... och jag kommer nu dra mig för att boka SAS från London, och se om jag har bättre lycka med BA (det är min erfarenhet hittills i alla fall). Att resa hem efter en veckas jobb, tappa en timme i tidsskillnad och sedan behöva stå och vänta på bagaget är liksom inte den smidigaste upplevelsen...

Den tappade timmen i tidsskillnad har jag fått uppleva även med BA :)

Håller med ditt resonemang, 20kg för EBG/EBD vore en utmärkt perk som inte kostar dem en cent.
 

Kris

Medlem
Den tappade timmen i tidsskillnad har jag fått uppleva även med BA :)
Har hört att EasyJet sälger premiumbiljetter utan tidsskillnad. Har dock inte provat.

On topic ; håller 100% med. 20kg för EBG/EBD hade ju varit perfekt. Dock ett kolli osv.
 

olo

Medlem
I London ja, annars nej!
Har du aldrig varit med om det på Kastrup? Tror artikeln handlade om att de hade börjat med att kontrollera just där. Jag har varit med om det ett antal gånger, men bara på Europaflyg.
Jag har varit med om att de gör stickprover på CDG vid gate, annars inte.
Vägning eller storlek? Det har jag aldrig varit med om. Vad hade de för utrustning för det? På 70-piren vet jag inte ens om jag sett några lådor. På 60-piren står däremot både Swiss och Wow:s lådor i deras gater.
 

MrDollar

Medlem
Ska åka Arn-cph i SAS + imorgon, får jag ta med 2 laptopväskor som handbagage ? Allt väger totalt ca 3kg skulle jag tro. Två MacBook Pro. Får plats med bägge i en väska men önskar få med mig två väskor. Någon som vet?
 
Toppen