Jag gjorde nyligen samma resa som Mauricio (ARN-ZRH-SCL med SK-LX-JJ). Också i C och jag håller med om att LX har klar förbättringspotential på sträckan ZRH-GRU. Besättningen i businesskabinen är brasiliansk med tanke på den portugisiska man talade och engelskan var mycket basal för att vara diplomatisk. Det var tyska eller portugisiska som gällde för att få som man ville. Även på tyska så var det lite bryskt vid vissa tillfällen och inte alls på nivå med vanliga LX.
"Nya" C på LX är ju lite av en träbänk att sova på och sitter man inte på någon av "tronplatserna" så har man dåligt med utrymme för grejer man vill komma åt under resan. Värmen var inställd på brasiliansk djungeltemp också så vi svettades alla ordentligt under natten. Schweiziska damer i övergångsåldern som klagade högljutt över värmen men besättningen sa att de inget kunde göra. Gamla IFE:n eftersom det var en A340.
SK hade - som vanligt skulle jag vilja säga - bra mat, vin och service men jag blir aldrig riktigt vän med 737:an. TAM har ett kanonfint 777 mellan GRU-SCL med C-säten som liknar (samma tillverkare?) de som SAS har long-haul (alltså bara recline men mjuka och sköna). Stor skärm med vad som verkade vara full-hd och bra filmsortiment, mat och service so-so..
"Nya" C på LX är ju lite av en träbänk att sova på och sitter man inte på någon av "tronplatserna" så har man dåligt med utrymme för grejer man vill komma åt under resan. Värmen var inställd på brasiliansk djungeltemp också så vi svettades alla ordentligt under natten. Schweiziska damer i övergångsåldern som klagade högljutt över värmen men besättningen sa att de inget kunde göra. Gamla IFE:n eftersom det var en A340.
SK hade - som vanligt skulle jag vilja säga - bra mat, vin och service men jag blir aldrig riktigt vän med 737:an. TAM har ett kanonfint 777 mellan GRU-SCL med C-säten som liknar (samma tillverkare?) de som SAS har long-haul (alltså bara recline men mjuka och sköna). Stor skärm med vad som verkade vara full-hd och bra filmsortiment, mat och service so-so..