Vägen till Kina

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Glenn E, 3 September 2021.

1. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så framme i Peking. En familj i ekonomi klass fick gå av före alla andra. Vet inte varför. Jag var fjärde av planet. Sedan kom olika stationer. Den första tog tempen och scannade china customs app och man fick en annan q r kod. Sedan var det PCR test . Sedan till och röntgen av handbagage. Sedan fick man hämta sitt bagage och lasta på det på ett rullband till en lastbil och sätta sig på en buss. Jag är på bussen nu.
    FA74162D-2154-4312-B800-93056EA88033.jpeg AE37A692-984A-4F49-A518-832DC29F59F1.jpeg BAC273A4-7FDA-485C-872F-04DFB31350D0.jpeg 86D9DA27-EB56-4C8A-A32C-270A149FB800.jpeg D632E168-27C2-462B-A7E4-C85422BB5224.jpeg

Lauda 777, LSH, palmen och 53 andra gillar detta.
  2. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Glenn E tack för denna reserapport, en av de märkligaste, håll oss uppdaterade om karantän situationen.
    Var maskinen fullsatt?

Lauda 777, Mr Basic, jerixon och 4 andra gillar detta.
  3. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det var fullt med de 2 främsta raderna i Business var oanvända. Jag tror för att hålla avstånd så personalen kan lätta på skydden. De slipper nog karantän i Kina

4. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bussen fortsatte över plattan och ut genom grindar från flygplatsen. Sedan väntade vi på polis eskort och 3 bussar följde polisbilen en dryg halvtimme till Holiday Inn Beijing AirPort zone hotell. En hotellkedja!:) Puh.
    Synd bara att det inte var Hyatt, Hilton, Accor eller Marriott för där har jag ju status.
    När vi kom fram skickade de in paket med N95 masker samt gummihandskar till alla i bussen. Sedan knackade de på fönstret med ytterligare en Q R kod. Detta var hotell registreringen.
    Väskorna stod utanför blöta av någon vätska de sprutat på dem.
    Jag kom först av bussen och gick from till en disk utomhus och visade upp passet. Sedan tog det inte lång tid. Därefter fick jag hämta mina väskor och gå in i hotell receptionen.
    Där fick jag min hotell nyckel och fick betala 7700 cny i förskott för 21 dagar inkl helpension med rätt billig kinesisk mat.
    Därefter fick jag ta hissen till mitt rum.
    Alla korridorer och hissen var helt inplastade.
    Rummet däremot var helt ok. Kanske 30 m2 med dubbelsäng och hyfsat stort badrum med dusch med rainshower.
    Hittills från gaten på Arlanda har all personal haft ”rymddräkt”
    B430DF48-2278-4048-8489-AB63146985E9.jpeg 3243F54F-ED33-4173-9C15-08BFFB5B64B3.jpeg 1235195D-2A08-490A-9E1C-BCF96F69460C.jpeg A3B921CE-F838-4FB4-BC10-06E1DA4703C3.jpeg

palmen, Berglund, airbus380.se och 54 andra gillar detta.
  5. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Glenn E det blir att läsa alla inlägg på BC i tre veckor framöver, men när jag tänker efter det gör man ju även utan isolering.
    Ha det så gott

Gus, Sir Lemon, ekf och 2 andra gillar detta.
  6. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Glenn E Är du helt fast på rummet under karantänen, eller får du röra dig på hotellet i någon som helst form?

7. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt fast på rummet. Jag kan iallafall jobba på distans.

jerixon, Firetee, Naga och 6 andra gillar detta.
  8. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant rapport. Tack för att du delar med dig!

Sir Lemon och Glenn E gillar detta.
  9. Linmet

Linmet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för du delar med dig. De tar detta på allvar.

Får man fråga anledningen till resan?

Sir Lemon gillar detta.
  10. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag jobbar i Shanghai och var tvungen att åka hem efter 1 1/2 år.

Linmet, enlunda och hco gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!