Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

mha321

Medlem
Ja. Är det många sajter som gått sönder idag?
Jag har inte råkat ut för någon annan. Som har sagt till iaf. Men det måste ju hänga på browser snarare än site - och kedjan de kör med som default anpassade ju för uråldrig Android så det är förvånande om det smäller i vanliga browsers tyckte jag.. Men jag har inte haft tid att sätta mig in i alla detaljer.
 

LSH

Medlem
Jag kunde reproducera felet med chrome på android men inte chrome/edge på windows 11. Det kan ju vara anrop till OS-APIer inblandad så att det inte bara är upp till läsaren. Sedan kan jag kanske tycka att det är rätt att neka certet i detta fall då det är utfärdat genom ett cert som har gått ut.
 

mha321

Medlem
Jag kunde reproducera felet med chrome på android men inte chrome/edge på windows 11. Det kan ju vara anrop till OS-APIer inblandad så att det inte bara är upp till läsaren. Sedan kan jag kanske tycka att det är rätt att neka certet i detta fall då det är utfärdat genom ett cert som har gått ut.
Det är det. Men det har dubbla trust chains och det är bara den ena som gått ut. Problemet är klienter som ger upp sökningen om de hittar en chain som har gått ut, utan att titta på den andra. Kort sammanfattat och antagligen OT för de allra flesta i tråden :)
 
Toppen