Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

LSH

Medlem
Jag har nu släppt källkoden till AwardHacks.se. Några har hört av sig och velat hjälpa till med layout och funktionalitet, men det har tidigare varit svårt. Nu är det fritt fram att leka med projektet.

Ni får förstås inte tillgång till produktionsdatabasen utan projektet kommer hämta allt tillgångsdata via http på uppstart och skriva ändringar till minnet (som försvinner när ni startar om). Detta innebär också att det är fritt fram att hämta alla flighter och använda dessa i andra projekt.

För att köra projektet behöver ni ha .Net Core 3.0 installerat och jag rekommenderar även något av gratisprogrammen Visual Studio community edition eller Visual Studio Code.

Innan ni investerar en massa tid i att utveckla ny funktionalitet kan det vara vettigt att kolla med mig om jag kommer publicera ändringarna.

För frågor av mer teknisk art kan ni kontakta mig via PM eller skapa ärenden på Github.

GitHub - travelhacks/flysasClient: Console app for searching flights with SAS
 

LSH

Medlem
En ny version av konsollklienten finns nu på Release 0.9.9 · travelhacks/flysasClient · GitHub

Jag har fått ett par häftiga kodbidrag av två danska användare. Det första gör att det går att kompilera och köra på OSX (jag har inte testat detta). En annan dansk har hackat export av bokningar till ICS-filer som sedan kan importeras till outlook. Dessa har i dagsläget massor av info om samtliga incheckningstider och ben för resan. Kanske skulle man förkorta detta något. Kom gärna med synpunkter.

Kommandot Calendar (kräver förstås inloggning) hämtar alla dina bokningar och genererar en kalenderfil per resa i exportkatalogen.
 
Hej!
Jag har märkt en "bug" i SAS Business award flights - Travel hacks på sistone:
Jag har lagt upp bevakning på 3+ seats i businessclass mellan SFO-CPH-SFO. Av oklar anledning har jag dock börjat få många mail som innehåller färra än 3 seats. Detta var inte fallet för ett par veckor sedan och undrar om det är någon här som ansvarar för verktyget som kan kolla på detta?

se bifogat

Tack för en fantastiskt tjänst!! :D
 

Attachments

  • 2019_11_04_15_31_21_Manage_alerts_Travel_hacks.png
    2019_11_04_15_31_21_Manage_alerts_Travel_hacks.png
    257,9 KB · Visningar: 204

Per Larsson

Ny medlem
Hej,
Har lagt upp en bevakning på ARN - MIA, och kan konstatera att jag inte fått något mail att stol har blivit tillgänglig...
Nu vet jag iofs inte hur lång fördröjning man kan förvänta sig innan ett mail dyker upp....

/P upload_2019-11-7_9-59-53.png
 

palmen

Moderator
Hej,
Har lagt upp en bevakning på ARN - MIA, och kan konstatera att jag inte fått något mail att stol har blivit tillgänglig...
Nu vet jag iofs inte hur lång fördröjning man kan förvänta sig innan ett mail dyker upp....

/P Visa bifogad bild 99439

Vet du att det funnits platser i det intervallet eller tror du det?
Om du vet att det funnits är det bra att lägga med en screenshot eller liknande på aktuell flight som du borde fått ett mail om för att hjälpa till med felsökningen.
 

Tonton

Medlem
kan konstatera att jag inte fått något mail att stol har blivit tillgänglig...
Nu vet jag iofs inte hur lång fördröjning man kan förvänta sig innan ett mail dyker upp....

/P Visa bifogad bild 99439

Det är en gratistjänst som drivs på ideell basis. Så man kan nog inte förvänta sig att det ska komma inom x minuter/timmar.

Vill man vara mer säker på att det kommer osv så finns det betaltjänster för detta - där kan man kanske förvänta sig lite mer stabilitet.
 

Per Larsson

Ny medlem
syns inte min bifogade screenshot?
här finns info från lost + found, och min alert.... enligt lost + found -funktion har de tillkommit 2 st BC arn - mia.... om inte så kommer screenshoten här igen...
upload_2019-11-7_14-41-13.png
 
Toppen