Utnyttja 2-4-1 utan att ha kvar kortet?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Undrar, 15 December 2019.

1. Undrar

Undrar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Jag undrar hur långt in i processen att boka en bonusresa jag måste ha kvar mitt AMEX? Kan jag utnyttja en intjänad voucher även om jag sagt upp kortet? Kan jag åka på en resa bokad med en voucher om jag säger upp kortet efter bokning men innan utresa?

AMEX-kortet kostar ju en del pengar och går inte att utnyttja överallt. Därför inte säker på att jag kommer upp i spend för en ny voucher (eller tillräckligt med poäng för själva resan) årligen. Tänker därför att jag kör på Mastercard och skaffar AMEX vissa år för att få ihop en voucher. Om man inte haft ett AMEX på ett tag kan man kanske bli värvad på nytt och därigenom få bonuspoäng.

Har jag fattat rätt? Tankar & råd kring ovanstående, någon?

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, du behåller din voucher även efter att kortet är uppsagt.

Brandten gillar detta.
  3. LasseFoppa

LasseFoppa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer att du kan bli värvad igen sex månader efter att du senast haft kortet.

4. JohanE

JohanE Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Detta stämmer. Jag och min fru har växlat om vem som är huvudkortinnehavare.

5. Viking75

Viking75 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låt tråden sluta här!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!