Senaste nytt

Utlandsvänligt kort

apknug

Medlem
Det verkar inte finnas något kort som har 0 % på allt längre (när Coop fasas ut)? :oops: Och med allt menar jag valutapåslag, bankomatuttag inom och utanför EU.


Men dock valutapåslag på allt du köper med kortet alternativt tar ut i bankomat.



Förutom Revolut då?

Fast gratis revolut har väl rätt snål uttagsgräns 200£ i månaden, det blir inte mycket rajtaj för de stålarna. 5000£ i utländsk valuta redo räcker en skvätt på ställen som tar kort i alla fall! Skall nog testas.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Fast gratis revolut har väl rätt snål uttagsgräns 200£ i månaden, det blir inte mycket rajtaj för de stålarna. 5000£ i utländsk valuta redo räcker en skvätt på ställen som tar kort i alla fall! Skall nog testas.

Ja det kanske bara är jag, men så ofta tar jag inte ut kontanter utomlands. Nu var det såklart länge sedan jag var på en destination (läs Sydostasien) som krävde kontanter dagligen. Däremot kan du ju handla för i utländsk valuta utan avgifter.

Revoluts säkerhetsinställningar är, av mig, speciellt uppskattade vid utlandsresor.

6f71dbdf4659fe917bf8cb8aac581de3.jpg
 

joakgarp

Medlem
Jag tror jag har hittat en bra kombination för mig och min partner så länge. Tills Revolut ordnar så att Revolut Premium/Metal möjliggör så att man kan ha ett extrakort i ett annat namn men under samma konto/månadsavgift. Min partner har redan ett Handelsbanken MC så det ger fria uttag i EU-länder när det kommer till euro-uttag. Dock 1,65% valutapåslag.

Som huvudkort kör vi på Santander Mitt kort+. Gratis första året därefter bara 195kr. Ingen aviavgift och inga valutapåslag vid köp i utländsk valuta. Som Coop idag tom 2019-03-04 förutom uttag med Santander kostar. Så kontantuttag ger man fan i med Santander (den är på 3%) :)
När det kommer till kontantuttag så skaffar både jag och min partner varsitt Revolut Standard. Det ger var och en 2000kr/månad att ta ut utan kostnad i utländsk valuta (så länge måndag-fredag?). Bäst av allt ingen månadskostnad. 4000kr i kontant per månad borde vi kunna klara om vi kör så mycket kortbetalning som möjligt.

Sedan har jag gått med i Curve med deras gratiskonto som ger mig 200£ i fria kontanter under måndag-fredag. Kan utökas till Curve Black för 50£ och få 400£ per månad i fria uttag.
Kombinera med ett Amex-kort för köp i kronor i Sverige så får man ett bra poängprogram här hemma.

Ska bli jävligt skönt att ge fingret till Coop sedan när jag säger upp. Sjuk försämring.
 
Last edited:
Toppen