Senaste nytt

Uteblivna statuspoäng

MTheC

Medlem
Känns lite tröttsamt att behöva hålla på efterregistrera ungefär hälften av flighterna man tar.

Verkar också som att när man behöver ta kontakt med SAS för att det inte funkar att reggae online så försöker de numera bara säga nej första gången och hoppas att man inte orkar. Har ett ärende där jag skickat boardingpass, bokningsbekräftelse, kvitto och de ändå försökte ifrågasätta om jag var ombord - de gav sig när jag till och med kunde skicka kvitto på incheckat bagage men krävdes då 4 mail och 3 veckor att få in 625 poäng...
 

taxvalp

Medlem
+1 på ovanstående inlägg, saknar också några tusen poäng från förra veckan. Jag gillar i allmänhet inte konspirationsteorier men ju fler EB-poäng som ”glöms” desto bättre bokslut för SAS...
 

MTheC

Medlem
+1 på ovanstående inlägg, saknar också några tusen poäng från förra veckan. Jag gillar i allmänhet inte konspirationsteorier men ju fler EB-poäng som ”glöms” desto bättre bokslut för SAS...
Håller med om att det kanske inte är så att man ska utgå från att det är avsiktligt men från att tidigare 10 år aldrig behövt efterregistrera en SAS-flight (hände dock med andra StarAlliance-bolag) till att nu hälften av årets flighter med SAS måste efterregistreras är om inte annat underligt.

Tyder kanske på att de ändrat något it-mässigt. Att de dock samtidigt verkar ta en tuffare attityd från retro-teamet gör ju att det känns som ett försök att minska antalet EB-poäng.

Vore intressant att höra om någon har faktisk info om SAS har ändrat något tekniskt som leder till fler problem med att poäng registreras som de ska.
 

Juancarlos

Medlem
Har samma problem (lite skönt att veta att man inte är ensam). Nästan varannan av mina sex senaste resor med SAS har inte registrerats. Sjukt tröttsamt att behöva hålla koll på sina resor och behöva retroclaima. Har skickat ett Mail till Diamond supporten men inte fått nåt svar.
 

flum

Medlem
När jag retro-registrerar får jag ”den aktuella flygningen är redan registrerad på ditt Eurobonuskonto” men några poäng på mitt eget konto ser jag dock inte.
 

Sennah27

Medlem
Samma. Fyra SAS-flighter förra helgen som inte registrerats. I morgon måndag har det gått sju dagar så då får man testa formuläret...
 
Toppen