Senaste nytt

Uteblivna hotellrumspengar från SAS

Hasse E

Medlem
Hej! Vad är er erfarenhet när det gäller reklamationer från SAS? Jag och fru Hasse E bokade redan i slutet på maj 2014 en resa till Geneve den 9/12 med hemresa 12/12. Redan i ett tidigt skede så skedde ett flight schedule change vilket gjorde att våran avresa skulle starta redan kl 0615 den 9/12. Detta ställde till det lite för oss i och med att vi skulle åka tåg upp till Arlanda(vi bor i Nyköping). Jag kontaktade SAS som då via telefon erbjöd oss en hotellnatt på Arlanda om vi kunde ta oss upp till ARN dagen innan, d.v.s 8/12. Absolut, trevlig början på vår "weekendresa" även om det var mitt i veckan. Dock var förbehållet att vi själva bokade en hotellnatt och betalade, för att i efterhand få tillbaka utlägg av SAS. Eftersom jag tyckte det lät lite för bra så bad jag att få en bekräftelse på vår överenskommelse via mail, vilket jag fick. Sagt och gjort, bokade en natt på SAS Radisson Blu, vanligt dubbelrum, inga konstigheter. Efter hemkomst mailade jag iväg mitt anspråk tillsammans med kvitto och kopia på överenskommelsen. Efter nu två och en halv månaders väntan samt 2 påminnelser har jag inte sett röken av någon ersättning, än mindre ens ett svar från SAS! Då jag är SAS Eurobonus Gold så såg jag i texten att man får räkna med två veckors hanteringstid från SAS sida....nu har det gått två och en halv månad....Jag kan inte tycka detta är speciellt bra hanterat, frågan är vad jag nu skall göra för att gå vidare i ärendet? Vad är er erfarenhet?
 

miramax

Medlem
Haha, lade in ett inlägg på deras hemsida på Facebook. Efter 29 minuter fick jag ett personligt meddelande som lovar gott. De tyckte tydligen INTE om att det publicerades på sociala medier.....;)

Det kan även jag tycka är lite onödigt innan guldmailen testats. Men kan ändå förstå.
 

Hasse E

Medlem
Det kan även jag tycka är lite onödigt innan guldmailen testats. Men kan ändå förstå.

Jag tyckte nog själv att det var lite överilat men ändå.....skall det behövas sådant för att det skall hända något. Personalen har, gissar jag, instruktioner att dra ut på tiden så länge det går.
 

mha321

Medlem
Tyvärr verkar det mer eller mindre standard för de flesta bolag idag - klagar man på facebook eller twitter får man svar på en gång, ringer man hamnar man i telefon. Och om man mailar, vilket borde vara det som egentligen är effektivast för bolaget, så får man vänta längst.
 

miramax

Medlem
Personligen tycker jag att det är helt rätt. Varför ska @Hasse E ligga ute med pengar han har rätt till? "Name and Shame"-taktiken fungerar bevisligen.

Visst är det så! Men vi här vet ju även att SAS generellt är relativt pålitliga att få regelrätt kompensation av så jag skulle nog höra av mig en extra gång innan jag gav bränsle till en massa troll på facebook.
 

AABack2ARN

Medlem
Företag behöver förstå vad det innebär med sociala medier. Innan de fanns var i stort sett enda möjligheten att nå ut med missnöje över kundhanteringen att man antingen känner en journalist som kan börja undersöka, tipsar aftonbladet och gråter ut i kvällspressen eller investerar en miljon i en annonskampanj. Med bloggar och liknande går det blixtsnabbt.

Det finns ett fantastiskt enkelt sätt för företagen att förebygga detta: bra kundservice till ALLA alltid. (Givetvis ännu bättre kundstatus till de med status ;))
 

Agö

Medlem
Visst är det så! Men vi här vet ju även att SAS generellt är relativt pålitliga att få regelrätt kompensation av så jag skulle nog höra av mig en extra gång innan jag gav bränsle till en massa troll på facebook.
Självklart. Skulle inte heller ta detta som en första åtgärd men i aktuellt fall har ju SAS tagit fullständigt oskälig tid på sig och då skulle jag absolut inte ha några problem med att skriva ett bitskt inlägg på Facebook. Det är ju inte mer än rimligt, varför ska TS lägga tid och energi på att stånga sitt huvud blodigt mot bedrövlig kundservice?
 
Toppen