Senaste nytt

Utbudet på award biljetter efter Corona-krisen

nissefalk

Medlem
Just nu finns det massor med SAS från USA men om de kommer flyga dom datumen är ju en annan fråga, jag är i USA just nu och skall hem den 27e April, tittar på att boka backup i Maj om dom mot förmodan skulle komma igång igen.

Från SFO tex finns det mer än 2 platser i business istort sett hela Maj

Men hur det kommer se ut i höst tex är ju en bra fråga antar att det blir mindre då jag tror man kommer att dra ner på kapacitet ett tag pga av att folk inte är lika sugna på att resa.
 

Axxo

Medlem
Ok. Sant, flera bolag kommer säkert inte köra med full kapacitet.

Vet någon hur det såg ut med efter award biljetter efter finnans krisen 2008? Försökte flygbolag locka sina kunder med bra
tillgänglighet award biljetter eller drog dom in på award biljetter.
 

palmen

Moderator
Vi ska nog inte räkna med att de kommer att strössla awardplatser utan snarare att det följer normalt mönster. Allt annat får bli en bonus så slipper man bli besviken.
 

Alf

Medlem
Det är omöjligt att veta. Vi vet inte ens när det går att börja resa. Att boka något innan hösten tror jag fortfarande blir en chansning. Jag hade en bokning till LAX denna vecka och jag tror inte den kommer att gå att genomföras innan oktober. Möjligtvis släpper man några fler awardplatser för att få igång resandet men det är inte säkert.
 

Homer

Medlem
Jag citerar det LSH skrev för en månad sedan, vad jag kan se är det status quo

SAS har helt slutat släppa biljetter i alla klasser till Los Angeles och Tokyo efter sommaren. I november drog de tillbaka all tillgång på CPH-LAX H2-20. För CPH-HND har inget släppts för resa efter 12/6. 125-dagarshorisonten ligger just nu mitt i sommaren där det är normalt att inget släpps, men något verkar ha hänt.
När släpps SAS awardbiljetter? | Sida 26 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Homer

Medlem
BA släppte massvis med awardbiljetter för någon vecka sedan, men man bör ju tänka på att de har väldigt
höga avgifter och får därför in massvis med kontanter för varje biljett som bokas.
 

Sir Lemon

Medlem
Just nu finns det massor med SAS från USA men om de kommer flyga dom datumen är ju en annan fråga, jag är i USA just nu och skall hem den 27e April, tittar på att boka backup i Maj om dom mot förmodan skulle komma igång igen.

Från SFO tex finns det mer än 2 platser i business istort sett hela Maj

Men hur det kommer se ut i höst tex är ju en bra fråga antar att det blir mindre då jag tror man kommer att dra ner på kapacitet ett tag pga av att folk inte är lika sugna på att resa.
Var glad att du inte behöver komma hem nu. Landade häromdagen och sen är det helt nere med SAS till i första läget 19/4.
 

nissefalk

Medlem
Var glad att du inte behöver komma hem nu. Landade häromdagen och sen är det helt nere med SAS till i första läget 19/4.

Jag har noterat det, det går ingen nöd på oss dock så inte hela världen om vi blir kvar här några veckor längre, har kollat med mitt försäkringsbolag och de säger att jag kan förlänga min försäkring trots att resan är påbörjad pga av omständigheterna.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

fcx

Medlem
SAS till New York i juni och juli är i princip tillgängligt varje dag. Ofta med sex eller åtta platser lediga per avgång. Har aldrig sett något liknande, inte ens när det var käbbel i Hong Kong var det så mycket ledigt.
 
Toppen