Senaste nytt

Utan god service är inte SAS längre ett självklart val

Status
Stängd för vidare inlägg.

HKG Flyer

Medlem
Holy smoke, vilken tråd.

Uppenbarligen är det många som inte har några sympatier för JA:s åsikter i en av hans upplevelser med SAS. Inkluderar även mig i stora drag.
Nu har ni verkligen tryck ner honom i skosulorna. Och kanske skrämt bort honom från BC för gott.

Som sagt, Holy s.......
 

Palazzi

Medlem
Holy smoke, vilken tråd.

Uppenbarligen är det många som inte har några sympatier för JA:s åsikter i en av hans upplevelser med SAS. Inkluderar även mig i stora drag.
Nu har ni verkligen tryck ner honom i skosulorna. Och kanske skrämt bort honom från BC för gott.

Som sagt, Holy s.......

Svår avvägning. Just av denna anledning som jag själv inte skrivit i tråden... Tycker egentligen inte att det som kommenterats har varit värst elakt, men nu föll det sig så illa att de flesta (nästan alla) tyckte olikt trådstartaren. Jag tycker helhetsintrycket hos tråden är mindre smickrande, men är inte lika starkt kritisk till de enskilda inläggen (finns något enstaka).

Vet inte hur detta hade kunnat hanteras annorlunda, alla har rätt att yttra sina åsikter. Om det inte gått så fort hade man möjligen kunnat låsa tråden när budskapet nått fram (10 enhälliga inlägg), men det är svårt för moderatorerna att hänga med 24/7.

Jag hoppas givetvis att trådstartaren väljer att fortsätta här på BC.se, och är även övertygad om att andra medlemmar inte hyser något generellt agg mot densamme. Det är viktigt att särskilja person och sakfråga - inte minst på ett internetforum.
 

Timotey

Medlem
Sluta olyckligt eftersom han inte fick ett uns av medhåll vilket han uppenbarligen räknat med eftersom han startade tråden. Tråkigt att lämna ett bra forum där det allt som oftast råder en väldigt god stämning för att man får en massa kritik.

Men förstår hur trådskaparen känner då han startar tråden och tror att nu är det nog många som håller med mig i min kritik men gensvaret är helt tvärtom.
 

Nystrom

Medlem
Holy smoke, vilken tråd.

Uppenbarligen är det många som inte har några sympatier för JA:s åsikter i en av hans upplevelser med SAS. Inkluderar även mig i stora drag.
Nu har ni verkligen tryck ner honom i skosulorna. Och kanske skrämt bort honom från BC för gott.

Som sagt, Holy s.......

Palazzi har på ett mycket klokt sätt värderat ditt inlägg i denna tråd och jag delar uppfattningen. Iofs lite OT i denna tråd men det förtjänar att sägas. Jag har själv blivit väldigt irriterad över en rad inlägg som jag har uppfattat kränkande, inte bara mot mig men även mot andra medlemmar på BC. Sådana skriverier får mig osökt att tänka på Flashback där mognadsgraden hos medlemmarna verkar vara låg samt graden av kränkande påhopp hög. Av denna anledning valde jag att inte delta aktivt i detta forum under ca fyra månader, jag ville se var utvecklingen tog vägen. Låt oss förskonas ifrån att BC blir alltför likt Flashback, för då kommer jag definitivt att lämna forumet.

Jag önskar att vi i våra inlägg kan visa varandra RESPEKT för åsikter och upplevelser. Sedan brukar FAKTA vara bra att stödja sig emot när man ventilerar sina åsikter i syfte att debattera.
 

twiggs

Medlem
Palazzi har på ett mycket klokt sätt värderat ditt inlägg i denna tråd och jag delar uppfattningen. Iofs lite OT i denna tråd men det förtjänar att sägas. Jag har själv blivit väldigt irriterad över en rad inlägg som jag har uppfattat kränkande, inte bara mot mig men även mot andra medlemmar på BC. Sådana skriverier får mig osökt att tänka på Flashback där mognadsgraden hos medlemmarna verkar vara låg samt graden av kränkande påhopp hög. Av denna anledning valde jag att inte delta aktivt i detta forum under ca fyra månader, jag ville se var utvecklingen tog vägen. Låt oss förskonas ifrån att BC blir alltför likt Flashback, för då kommer jag definitivt att lämna forumet.

Jag önskar att vi i våra inlägg kan visa varandra RESPEKT för åsikter och upplevelser. Sedan brukar FAKTA vara bra att stödja sig emot när man ventilerar sina åsikter i syfte att debattera.

Jag håller helt och hållet med dig – men å andra sidan så håller forumet på att växa ur det stadiet där alla känner alla och där det går att ha en sådan överblick över allas uppförande.

Men inte kan man väl som vuxen människa förvänta sig att man ska få medhåll på ett forum bara så? Då måste man väl ändå ha en underbyggt tanke där flygvärdinnan i detta fall verkligen hade gjort fel. Och trots att det hade varit helt uppenbart för de allra flesta att flygvärdinnan gjort fel så måste man vara beredd på att någon enstaka tycker annorlunda! Det är ju så det fungerar i det vanliga livet.
 

underhund

Medlem
Det jag har läst i den här tråden (utan att delta själv) tycker jag har varit balanerat. Praktiska råd blandat med åsikter kring hur man själv som resenär uppfattar situationen. Sakligt kort sagt. Det är ju vidsynthet, dvs att man både kan se saker utifrån sitt eget och andras perspektiv, som karaktäriserar diskussionerna på BC.se, även i denna tråd.
 

agehall

Medlem
Vissa saker är nog mer heliga än andra för oss här. Tex att aldrig förvänta sig att man får flytta till en annan kabin - det är ett privilegium varje gång det händer, absolut inget man kan förvänta sig, ens om det är tomt i främre kabinen och fullt i den bakre.
 

niksal

Medlem
Jag flyger mycket Blue1 717:eek:r, och av någon anledning får jag ofta första raden i M. Jag vet inte om det är pga EBG eller inte. Skit samma, jag har ofta sett att det är 8 rader Y med ca 12 pax på de 4 första raderna, 4 rader tomt, och fullproppat i M. Ibland om det är en mer erfaren crew så flyttar de helt enkelt skylten mellan Y och M och säger sakta åt de som sitter på första raderna, varsågoda, här är mera plats. Så det händer. Det är inte en uppgradering, det är samma service, samma säten etc. Det är helt enkelt flexibilitet av crew och bra kundservice. ALDRIG har någon från typ rad 17 börjat springa fram för att få en av de tomma platserna. De brukar inte ens märka att det finns nya tomma platser.

Då Blue1 fick sina 717:eek:r märkte jag denna tendens redan och då klagade jag åt Blue1. Då fick jag förklaringen att flygen är mer bränslesnåla som baktunga. Därför packar de så många så långt bak som möjligt. Fair enough, trots att jag tyckte det var en lustig förklaring. Jag kan inte motbevisa det, så då får jag acceptera det.

Om det nu sen var viktfördelning etc som jag inte förstår mig alls på, så kunde väl crew helt enkelt ha nämnt det? Hur svårt hade det varit? OP skulle säkert ha varit nöjd med den förklaringen om jag förstått rätt.

Kalla Blue1 vad ni vill, det är ändå Blue1 trots att det inte längre är Blue1 utan SAS. Det är extremt mycket hit and miss med crewn. De är inte alltid bra, precis som SK, WF, DY, AY, LH, BA etc etc etc ibland har dåliga crewn. Nu råkade OP dela med sig en erfarenhet där han var missnöjd med den crew han råkade få. Han kunde ha blivit flyttad lätt, han kunde lika lätt ha fått en saklig förklaring. Att totalt slå ner på honom pga att han delar med sig den erfarenheten är en stor skam för detta forum.
 
Pax fick erbjudande av crew att flytta till en del av ekonimiklass kabinen där fler lediga stolar fanns-längre bak.
Som jag tolkat inlägget valde ändå pax helt själv att sitta kvar på sin plats i kabinen.

För mig kan det aldrig bli dålig service att bli nekad gratis uppgradering från monkey class till en tom premiumkabin.
 

walle33

Medlem
Flög BHX-CPH-GOT 31/1

Flög Y hela vägen.

BHX-GOT så stötte flygvärdinnan i mig 3 gånger varav den 3gången tappade jag ett helt glas cola light i mittgången. Samtliga gånger gick hon bara vidare utan ett ord. Senare under flygningen ville jag även ha ytterligare drink varav jag tryckte på Service-knappen 3 gånger innan någon kom. Och när väl någon orkade sig dit får jag frågan "jaha och vad vill du?".


CPH-GOT, kapten har precis ropat ut i högtalaren att säkerhetsbältet ska på, varav flygvärdinnorna direkt efter går runt och kollar alla säten i vanlig ordning. En stannar vid en herre som sitter direkt till vänster om mig i nästa rad, (alla i Y hade var sin 3rad). Han håller på att stänga av som telefon tydligt, men tar väl ett par sekunder för vissa telefoner innan de slocknar.
Den ena flygvärdinnan står och kollar på honom, och efter 2-3sekunder ansluter en andra flygvärdinna som säger.

"Vad försiggår här då?"

Mannen har nu stoppat ner telefonen i fickan och håller på att sätta på sig bältet. Då säger den anslutande flygvärdinnan:

"Nu sätter du på dig bältet utan att bråka."

Detta helt oprovoserat och märker tydligt att mannen blir helt chockad (han är dessutom EBG som syntes tydligt på telefonen). Han svarar lugnt.

"Lugn jag är ju påväg"
Varav flygvärdinnan svarar: "Nu är det du som lugnar dig".

Hela denna bisarra händelse lämnade hela Y kabinen i en smärre chock då det på 10sek blev en riktigt obehag i luften. Noteras kan även göra att mannen var hur trevlig som helst och varken alkoholpåverkad eller något.


Precis sånt här som man överväger att gå till KLM.
(Reservation för felstavningar och särskrivningen pga ipad)
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen