Jag har full förståelse för att de inte låter någon flytta fram. Hur skulle deras premiumprodukt se ut för potentiella premiumresenärer som nu reser i eco och kanske missade att det var en eco passagerare som flyttade fram och därmed ser en premiumprodukt med NOLL service??
Nu när gardinen är borta vill nog SAS visa tydligt vilka skillnader det är mellan de tre olika produkterna. Det är ju ganska lätt att missa dessa på short haul!
Personligen upplever jag det som att SAS lägger ganska stor vikt vid att göra alla resenärer påminda om att C och Y passagerarna får annan service ombord när de t.ex. ropar ut vad de kommer att servera i C och Y för att avsluta med klassikern: "och för er som har valt att resa med oss i ekonomi kommer vi strax ut med våra försäljningsvagnar..." Ett enkelt sätt att marknadsföra en premiumprodukt inför nästa resa.
Sen kan jag ju tycka att man liksom Roger J skrev hade kunnat skapa en till ekonomirad genom att flytta fram den lilla eco extra skylten en rad! Men de hade säkert en bra anledning till varför de inte gjorde det. Framför allt kan man aldrig förvänta sig att få sitta någon annanstans än på den plats man tilldelats ombord.