Senaste nytt

Utan god service är inte SAS längre ett självklart val

Status
Stängd för vidare inlägg.

Timotey

Medlem
Jag hoppas att det är normal servicenivå hos SK. Varför ska just någon eller några få sitta på de avsedda Y platserna när de inte betalat för det. Som jag förstod det var det ok att flytta längre bak i kabinen. Varför var inte det ett alternativ gott nog?
 

011430121

Medlem
Sektions indelning är ännu viktigare när det inte är så högbeläggning i kabinen.
Jag tycker att kabinpersonalen gjort rätt! Sedan kan man ju förklara för paxen på ett hövligt sätt var för man inte........
Under Dash tiden på SAS så var det evinnerligt flyttande av folket
Jonny Andersson om jag var Du skulle jag vara glad att SAS tänker på säkerheten
I Oskarshamn omkom 16 personer 1989 för att man hade en ojämn fördelning av balansen i kabinen
 

palmen

Moderator
Om 1 person får flytta fram till extra, är det väl rimligt att fler personer får flytta fram dit?
Om 5 andra som satt längre bak i planet ville flytta fram till rad 5 också för att snabbt komma av planet för att de har en tight connection, hade det varit ok då också?
 

SK9269

Medlem
Eftersom så här många anser att det här handlar om snikenhet där jag uppenbart bara vill flytta fram för att bli uppgraderad istället för att be om väldigt enkel god service (vilket jag faktiskt aldrig har haft anledning att göra förut) som borde vara självklar för ett bolag som SAS så har jag börjat inse att jag antingen har helt fel och måste omvärdera mina åsikter om vikten av god service eller att businessclass.se inte är något för mig och att jag bör överväga att lämna communityn. Med det här så är den här diskussionen avslutad för min del.
 

011430121

Medlem
Detta var väl en B-717 från CPH-HEL rätta mig men är inte dom extra känsliga med tanke på konfugeringen 2-3, vill minnas att jag hörde på CNN efter Spanair olyckan i MAD att MD är känsliga för vikt och balans av den anledningen
 

palmen

Moderator
Det är väl ingen som sagt eller trott att du är sniken och vill flytta fram för att bli uppgraderad?
De flesta har kommit med tänkbara scenarier om varför du inte fick flytta fram.

Personligen kan jag tycka att det är klart att man skulle kunna ha låtit någon flyttat fram. Men i Sverige fungerar det ofta så att man väljer allt eller inget, i detta fallet valde SAS att inte låta någon flytta fram.
Om det var primärt med att få mer utrymme så fanns det onekligen längre bak i planet.
 

agehall

Medlem
Det här har varit uppe flera gånger. Jag har full förståelse för att man från besättningens sida INTE vill att folk ska flytta fram till en annan kabin. Även om det finns gott om plats där så är den att betrakta som en produkt man inte köpt och man har ingen som helst rätt att få sitta där, även om det ser exakt likadant ut där som sätet du sitter i.

Om det nu var så pass tomt ombord och man vill ha mer plats är det ju enkelt att flytta några rader bakåt.

Detta är inget unikt för SAS. De flesta bolag vill att man sitter kvar i den kabin man satt sig i från början. Ett undantag är AF som gärna låter PAX flytta runt i PV/C-kabinen på shorthaul.
 

011430121

Medlem
JonnyAndersson, vilken motig söndag Du har haft, först skall Du sluta flyga SAS före att Du inte fick flytta till Eco Extra kabinen och Du skall lämna Businssclass.se för att det finns medlemmar som har en annan uppfattning än Du jag hoppas att måndagen inte bjuder på lika många motgångar!
 

Hall

Medlem
1. Får en flytta vill fler flytta. Om du har fått flytta hur skall de säga nej till nästa?
2. Man sitter i den kabin man betalt för. Om en FA låter dig flytta fram kanske någon annan FA ger dig economy extra mat. Långt ifrån alla säger nej till det inte har rätt till.
3. Om jag sitter i C blir jag småirriterad om economypax fyller på economyextra bakom mig och sedan börjar springa på främre toaletten. Lite skall man ha ut på att betala 3ggr mer än economy.
 

Kricka

Medlem
Jag hade en upplevelse som i.a.f. delvis påminner om J.A.:s. På TK från IST i torsdags
så placerades en yngre person i det tomma mittsätet bredvid mig p.g.a. att denne kunde
få panikkänslor om vederbörande satt långt bak i planet. Personen hade klara problem
och jag bad därför att få flytta fram en rad (till sista raden i Business, vilken var tom).
Det gick naturligtvis inte och efter take-off erbjöds jag en tom stol/rad vid nödutgång
där det även var ännu bättre utrymme.
TK gjorde vad de kunde för att lösa "problemet", vilket jag uppskattade. Däremot var
själva flygplanet under all kritik, Stolen framför mig var ihoptejpad med vit "silvertejp"
och vi kom iväg från IST nästan 30 min sent p.g.a. att ugnen ombord strejkade och
man fick byta catering till kalla snacks då det inte gick att värma den mat som var
lastad. Man blir lite förundrad över reklamen "Europe's best Airline" ! Planet kändes
som en av SL:s utrangerade bussar..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen