Senaste nytt

USDM-riktad kampanj t.o.m 2013-JUL-31, upp till 100% buy eller gift

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gadden

Medlem
Har jag förstatt det rätt att man maste bli "inbjuden" till att delta i kampanjen om 50% mer miles? Har precis öppnat ett USDM-konto och det verkar som att jag bara kan köpa 50k miles för USD1750.

Sorry för novis-fragor...

Tack
 
Här är de kompletta reglerna från https://www.usairways.com/en-US/dividendmiles/programdetails/purchasemiles/buymiles.html Notera min fetmarkering för svar på frågan om man kan köpa med bonus med ett nytt konto.
Offer available for purchases made between July 1st 00:00:01 PT and July 31st, 2013 23:59:59 PT. All purchases are non-refundable. Bonus miles will be awarded upon completion of the transaction. The maximum number of Buy and Gift Bonus miles that can be received by one member for this offer is 50,000 bonus miles. For Gift purchases, bonus will be awarded to the recipient. All miles purchased beyond this limit will not be eligible for a bonus. Offer is subject to change. Offer cannot be combined with any other offer. Share transactions are not eligible for bonus. Only purchases made online are eligible for the bonus. All US Airways Dividend Miles terms and conditions apply. Visit usairways.com/dividendmiles for details.

Miles are sold for $0.035 per mile plus a tax recovery charge of 7.5%. GST/HST will be charged to Canadian residents. Miles purchased through Buy, Share or Gift Miles do not count towards Dividend Miles Preferred status. All other Dividend Miles Terms and Conditions apply. Miles may be used based on award availability at the time of booking. Please note that Dividend Miles accounts less than 12 days old are not permitted to Buy, Share or Gift Miles. All purchases are non-refundable.

På sidan måste man ange sitt namn och medlemsnummer för att kunna utnyttja erbjudandet. Om jag försöker ange ett korrekt namn/medlemsnummer som inte fått mail med erbjudandet till, får jag felmeddelandet "The US Airways Dividend Miles number you have provided is invalid."
 

NotRyan

Medlem
Senator, du kommer nog inte att kunna köpa i den här kampanjen. Däremot kan ju den som har fått erbjudandet ge bort till hur många som helst. Så jag föreslår att när ditt konto är 12 dagar så pratar du med någon som fått det så fixar det sig.. :)

Mvh
/NotRyan
 

xclass

Medlem
Har haft mitt USDM konto i några månader men har inte använt det. Nu funderade jag likt senator på att hoppa på tåget men verkar vara samma problem. Jag får:

The cost to buy 50,000 miles is $1,881.25 (including taxes/fees)*

Dvs inga 50+50 här inte.. Verkar med andra ord som att erbjudandet är väldigt personligt men frågan är väl då om det går att göra något för att få bli inkluderad?
 

Dr. Miles

Expert
Har haft mitt USDM konto i några månader men har inte använt det. Nu funderade jag likt senator på att hoppa på tåget men verkar vara samma problem. Jag får:

The cost to buy 50,000 miles is $1,881.25 (including taxes/fees)*

Dvs inga 50+50 här inte.. Verkar med andra ord som att erbjudandet är väldigt personligt
Ja, det står i rubriken på tråden att det är en "riktad" kampanj.
 

xclass

Medlem
Ja, det står i rubriken på tråden att det är en "riktad" kampanj.

Absolut, konstaterade mer att det var personligt och ej riktat mot mig. Kunde varit tydligare, ledsen om jag upprepade det uppenbara.

Huvudfrågan var dock om man kunde "trigga" en inbjudan till en exklusiva skaran som får köpa 50+50? Har inte hittat någon sån info när jag läst igenom de senaste USDM trådarna men möjligt att jag missat något.
 

Dr. Miles

Expert
Absolut, konstaterade mer att det var personligt och ej riktat mot mig. Kunde varit tydligare, ledsen om jag upprepade det uppenbara.

Huvudfrågan var dock om man kunde "trigga" en inbjudan till en exklusiva skaran som får köpa 50+50? Har inte hittat någon sån info när jag läst igenom de senaste USDM trådarna men möjligt att jag missat något.
Det finns säkert någon slags algorithm men jag vet inte vad som triggar för att bli utvald till dessa riktade kampanjer.

Jag har köpt miles vid flera tillfälle och har också gjort share miles. Så vitt jag vet jag har fått all riktade kampanjer på de senaste tiden.
 

Gadden

Medlem
Planerar en First in First - finns det nan vänlig själ som kan hjälpa till sa jag kan köpa miles med 100% bonus. Kanske magstarkt att fraga, men fraga är ju gratis... :)

Tack pa förhand.

Per
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen