Senaste nytt

USDM-kampanj 2013-MAY-01 -- 2013-MAY-31, upp till 100% buy eller gift

Status
Stängd för vidare inlägg.

Pushback

Medlem
Eller istället betala med Diners kort mellan 10-12 maj, vilket ger dubbla poäng, dvs 40 EB per 100SEK.

1800USD = 12000SEK = 4800 EB

SORRY SÅG ATT DETTA REDAN VAR UPPE PÅ SID 3 I TRÅDEN.....
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Ja, jag vet att jag frågat tidigare...men är det väldigt tidsödande/frustrerande att få ihop en bra routing för att maxa upplevelsen?

Inte då, det är en del av tjusningen man närmar sig målet likt en jägare på savannen när man väl har nedlagt villebrådet eller bokat resan kanske man ska säga så känns det gött. Då får BC abstinensen sig en fix :)
 

NiNE

Medlem
Inte då, det är en del av tjusningen man närmar sig målet likt en jägare på savannen när man väl har nedlagt villebrådet eller bokat resan kanske man ska säga så känns det gött. Då får BC abstinensen sig en fix :)

Precis, själva jagandet och trixandet är ju halva nöjet. Stefan, du kan ju börja med att hitta rutt- och destinationsinspiration i tidigare nämnda tråd, sen kan du testa lite platstillgång via t.ex. awardtravelr.com för att få en känsla för hur det är. Jag har lagt ner åtskilliga timmar (under varje dag i flera veckor) på att leta platser till mina tidigare bonusresor (dock ej usdm), men det är ju verkligen värt det sen när man sitter där på första raden...
 

Dr. Miles

Expert
Oavsett vad man har för sin hobby/yrke, måste man lära/öva sig ordentligt för att kunna maximera upplevelsen.

T ex om du är intresserad av teater, blir upplevelsen mycket bättre om du har förkunskap om teater som spelas.
eller om du är intresserad av fotboll, blir upplevelsen mycket bättre om du besvarar dig att ta dig till stadion och se spelet på plats än att titta på spelet hemma på TVn.

Om du upplever att bokning av bonusresor är besvärligt, kanske det finnas risk att det inte är din grej.

Man kan göra samma sak på olika sätt. Det enklaste (ur bokningsperspektiv) är att tjäna ihop pengar och boka en betald biljett på en resebyrå som kan sy ihop din resa precis som du vill ha det.
T ex jag är inte intresserad av att mecka bil och jag har ingen aning om hur man byter lampan bakom instrumentbrädan. Jag vill inte lära mig om hur man byter den. Jag går till en bilverkstad och betalar. Jag spenderar min tid på något annat och tjäna pengar på kostnaden istället. (omedveten bilmeck)

BusinessClass.se är en community för medveten resenär eller för den som vill bli medveten resenär. Vi hjälper varandra men det innebär inte att vi är någon konsult som ger färdig lösning åt en.
 
Ja, jag vet att jag frågat tidigare...men är det väldigt tidsödande/frustrerande att få ihop en bra routing för att maxa upplevelsen?

Jo, jag har känt mig både frustrerad och stressad över att få ihop en fungerande routing - men känslan av seger är desto större när man väl sitter där med Dom Perignon och Kaviar.

Det är sjukt billigt att flyga med USDM - haken är att det kräver en medveten resenär för att få ihop det. :)
 

jumbooze

Medlem
Oavsett vad man har för sin hobby/yrke, måste man lära/öva sig ordentligt för att kunna maximera upplevelsen.
Mera visdom från doktorn :D

Själv så började jag min bana med att läsa turist/hotellprogrammet, praktik på Nyman & Schultz & praktik på Statens Järnvägar, där fick jag upp mitt intresse för att boka resor men det är först nu när jag reser lite i jobbet och lite privat som man verkligen får bli mer medveten resenär.
Men som sagt, det blir många timmar både på BC.se såväl som på Twitter/Bloggar/sökmotorer men det ska vara roligt. Inte tidsödande :D

Fast efter ett antal timmar i telefon med AA utan att lyckas så hade jag ett frustrationsdjungelvrål och sedan går man vidare...
 

Stefan62

Medlem
Av alla kommentarer så tror jag inte att det blir något problem att hitta det jag vill...något liknande detta i C/F:

ARN-LHR/FRA/MUC/ZRH-ICN-NRT-HKG-LHR/FRA/MUC/ZRH-ARN och kanske något mer som kan passeras till/i north asia

Jag har ca 2 veckor på mig för själva resan och jag har redan börjat kolla lite...
 

Stefan62

Medlem
Jag har noterat här på BC att det blir svårt att få LH F för USDM-miles, men hur är det med LH C?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen