Senaste nytt

USDM award ticket dålig tillgång?

telelina

Medlem
När planet avgår strax efter midnatt (vilket TK818 gör), behöver du be USDM agenten att kolla dagen innan.
Dvs om din flight avgår 2014-APR-13 från Istanbul, behöver du be USDM agenten att kolla 2014-APR-12. Det är en bugg som finns på USDMs system.

Enligt ExpertFlyer finns det 4 st Business class awardplatser kvar för avgång på 2014-APR-12.
Visa bifogad bild 23350

Gäller det även om hon söker endast ett leg IST-AQJ?
 

Dr. Miles

Expert
Ny agent på tråden, säger att "Aqaba" är "not served".
Hon hittar dock flighterna ARN-OSL-IST men inte IST-AQJ.

Jag vet inte om det är något med USDM att göra men ANA kan inte hitta Aqaba (AQJ) heller vid sökning på deras webbsida.

Screenshot20140131_4.png
 

Dr. Miles

Expert
Synd att det inte går att välja Royal Jordanians (RJ) flyg för tillfället. Annars hade du kunnat flyga via Amman.

US Airways Dividend Miles skrev:
Notes

1) Beginning January 1, 2013, award redemption in Lufthansa first class cabin is unavailable
2) Award redemption on the Singapore Airlines Suites, First Class and Business Class cabin products on the A380, B777-300ER and A340-500 aircraft is currently unavailable
3) Award redemption on Hawaiian Airlines is available on inter-island and South Pacific flights only
4) Award redemption on Qatar Airways and Royal Jordanian is temporarily unavailable
5) Excludes Hawaii
6) North Asia includes China, Hong Kong, Japan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Macau, Mongolia, South Korea, Taiwan, Tajikistan, Turkmenistan, and Uzbekistan
7) South & Central Asia includes Afghanistan, Bangladesh, Brunei, Cambodia, Chagos, India, Indonesia, Laos, Malaysia, Maldives, Myanmar, Nepal, Pakistan, Philippines, Singapore, Sri Lanka, Thailand, and Vietnam

Airline partners award travel chart (pdf)
 

telelina

Medlem
Efter ytterligare 1h med en ny agent har jag nu boka resa till Amman. Kommer sedan att boka Amman-Aqaba separat.
Routing blir: ARN-VIE-CAI-AMM dit & AMM-VIE-ARN hem. Nu ska jag sova på saken hurvidare man ska passa på att ta ngn dag i Amman också innan färden bär vidare till Aqaba. Plus i kanten för att resan bara kostade 45t miles/person borde varit 60t enligt award chart, så jag behöver inte köpa några extra miles. :)
 

johhenrik

Medlem
Efter ytterligare 1h med en ny agent har jag nu boka resa till Amman. Kommer sedan att boka Amman-Aqaba separat.
Routing blir: ARN-VIE-CAI-AMM dit & AMM-VIE-ARN hem. Nu ska jag sova på saken hurvidare man ska passa på att ta ngn dag i Amman också innan färden bär vidare till Aqaba. Plus i kanten för att resan bara kostade 45t miles/person borde varit 60t enligt award chart, så jag behöver inte köpa några extra miles. :)

Jag tycker du absolut ska ta en dag i Amman. Passa på att se citadelet bl a. Ät god meze och om du orkar, ta någon dag till och åk till döda havet. Boka bord på en restaurant på exemepelvis Marriott vid döda havet så kommer man in på området, sen kan du strunta i att dyka upp och istället bara glida ner till stranden eller hänga i baren etc. :)

Amman är en otroligt trevlig stad. Dock har jag ju haft nöjet av att jag har bekanta som bor där som kunnat visa mig runt, men jag tror man har kul även som "ensam turist". :)
 

telelina

Medlem
Jag tycker du absolut ska ta en dag i Amman. Passa på att se citadelet bl a. Ät god meze och om du orkar, ta någon dag till och åk till döda havet. Boka bord på en restaurant på exemepelvis Marriott vid döda havet så kommer man in på området, sen kan du strunta i att dyka upp och istället bara glida ner till stranden eller hänga i baren etc. :)

Amman är en otroligt trevlig stad. Dock har jag ju haft nöjet av att jag har bekanta som bor där som kunnat visa mig runt, men jag tror man har kul även som "ensam turist". :)

Tack för tipsen! :)
Vi har bokat en natt i Amman redan. Det kommer att bli en hel dag där.
 

jumbooze

Medlem
telelina
Har du fått biljett utställd? Jag skulle aldrig lita på 45k istället för 60k innan du har den biljetterad för Huaca kan tyvärr funka åt fel håll ibland.
 
Toppen