USDM award ticket dålig tillgång?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av telelina, 31 Januari 2014.

1. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gäller det även om hon söker endast ett leg IST-AQJ?

2. Jag vet inte om det är något med USDM att göra men ANA kan inte hitta Aqaba (AQJ) heller vid sökning på deras webbsida.

Screenshot20140131_4.png

3. Synd att det inte går att välja Royal Jordanians (RJ) flyg för tillfället. Annars hade du kunnat flyga via Amman.

Airline partners award travel chart (pdf)

4. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter ytterligare 1h med en ny agent har jag nu boka resa till Amman. Kommer sedan att boka Amman-Aqaba separat.
    Routing blir: ARN-VIE-CAI-AMM dit & AMM-VIE-ARN hem. Nu ska jag sova på saken hurvidare man ska passa på att ta ngn dag i Amman också innan färden bär vidare till Aqaba. Plus i kanten för att resan bara kostade 45t miles/person borde varit 60t enligt award chart, så jag behöver inte köpa några extra miles. :)

3 personer gillar detta.
  5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det inte billigare att köpa betald biljett till Aqaba? Med Turkish brukar det kosta runt 3000kr eller mindre.

6. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej :) Kostar 11 338 SEK (och 4513 i economy). Vi åker ju över påsken.

7. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker du absolut ska ta en dag i Amman. Passa på att se citadelet bl a. Ät god meze och om du orkar, ta någon dag till och åk till döda havet. Boka bord på en restaurant på exemepelvis Marriott vid döda havet så kommer man in på området, sen kan du strunta i att dyka upp och istället bara glida ner till stranden eller hänga i baren etc. :)

Amman är en otroligt trevlig stad. Dock har jag ju haft nöjet av att jag har bekanta som bor där som kunnat visa mig runt, men jag tror man har kul även som "ensam turist". :)

8. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipsen! :)
    Vi har bokat en natt i Amman redan. Det kommer att bli en hel dag där.

9. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    telelina
    Har du fått biljett utställd? Jag skulle aldrig lita på 45k istället för 60k innan du har den biljetterad för Huaca kan tyvärr funka åt fel håll ibland.

10. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes, biljetterna är "ticketed". :cool:

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!