USA stängt, vad göra?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Undrar, 28 Augusti 2021.

1. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rättar mig själv. Poängen har förts tillbaka (troligtvis manuellt) idag. Så nu är man Eurobonusrik igen :)

Jane Insane och JPE gillar detta.
  2. Undrar

Undrar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det låter ju lovande, men hur hittar jag dessa resor? När det gäller endast SAS har jag använt awardhacks.se vilket fungerar väldigt bra men hur gör man för att söka med övriga alliansen? Kanske rentav finns någon rolig resa i businessclass till ett land där man blir insläppt.

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    United.com (finns tråd med guide) eller Air Canadas hemsida (stämmer ofta överens med vad eurobonus kan boka men inte alltid). Utöver det får du ringa in och fråga för att veta exakt vad som finns

Jane Insane gillar detta.
  4. Undrar

Undrar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer kanske inte undan SAS telefonkö. Får väl ringa på morgonen och låta telefonen stå i kön under dagen och sen bara hoppas på att kunna komma fram....eller finns någon bättre taktik?

5. Thornado

Thornado Medlem

Vad hände med giltighetstiden för de poängen? Fick de fem nya år av giltighet?

6. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja du Thornado, bra fråga och jag är lite nyfiken själv. Vet inte om jag vågar ringa SAS och fråga. Men mtp att vouchern bara lever en månad så spelar det nog mindre roll ;)

micke gillar detta.
  7. Undrar

Undrar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kom faktiskt fram. De rådde mig att inte avboka för tidigt för när jag avbokar börjar voucherns förlängda giltighetstid räknas ner. Får väl titta på awardhacks och United Airlines sidor igen.

8. Undrar

Undrar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet om United har någon funktion för att söka specifikt efter bonusresor förresten?

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
  10. JPE

JPE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När du söker efter bonusresor hos United är det några saker att tänka på:
    • Det du ser hos United är bara en fingervisning om vad som kan finnas tillgängligt för Eurobonus
    • Det måste vara Saver Award (bokningsklass (X) i ekonomi och (I) i business/inrikes first i USA)
    Business i bilden nedan är inte en Saver Award i och med att andra benet (LHR-EWR) har bokningsklass (JN) och inte (I). Ekonomi däremot är en Saver Award i och med att båda benen har bokningsklass (X).

upload_2021-9-1_15-2-33.png

Last edited: 1 September 2021
    ekf, Johan Hbg, Benz och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!