USA stängt, vad göra?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Undrar, 28 Augusti 2021.

  1. Undrar

    Undrar Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Godkväll! Jag har en resa till USA bokad i mitten av oktober med en 2-4-1-voucher som nu gått ut. Det ser ju tyvärr ut att finnas stor risk för att man inte blir insläppt i landet och jag undrar vad som händer då. Går flyget ändå med tanke på exempelvis amerikanska medborgare på väg hem? Får man vouchern förlängd eller är det bara att boka av, vaska vouchern men behålla sina eurobonuspoäng?
     
  2. Link

    Link Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det beror på när du bokade resan, när jag bokade 2-4-1 i slutet av februari så gällde att man kunde skjuta upp resan/ombokning till samma prisklass två gånger
     
  3. Sealord

    Sealord Medlem

    Ort:
    Ekerö
    Land:
    Sverige Sverige
    Flygen går som vanligt. Det finns en del undantag för icke amerikanare (om än inte så många) och såklart alla amerikanare som kan resa fritt fram och tillbaka. Åker själv med familjen till USA i oktober och har inte fått några indikationer på att flygen ska vara inställda.
     
  4. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja.

    SAS kan omöjligtvis i förväg hålla ordning på huruvida du har rätt förutsättningar för att komma in i landet eller inte. Det är ditt ansvar som resenär att ta reda på och anpassa dig därefter.
     
    zippan, Big Birger och 011430121 gillar detta.
  5. JPE

    JPE Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    chomsky gillar detta.
  6. JPE

    JPE Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det kan finnas begränsningar på vilken ny resa du kan boka. Den norska sidan har även denna mening som saknas på den svenska sidan.

    "Endring kan kun gjøres til og fra samme destinasjoner som den opprinnelige bestillingen."

    upload_2021-8-28_21-10-45.png
     
    chomsky gillar detta.
  7. Tveket

    Tveket Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Precis, men ska ju kanske tilläggas att det är flygbolagets ansvar att "ta hand om" en resenär som kommit med flygbolaget till ett land de nekas inträde till. Oftast lär det innebära att flygbolaget kommer se till att du betalar för returen på nått sätt. Flygbolag är dock noggranna med att se till att resenärerna har rätt dokument för inresa, då det är deras ansvar på destinationen att hantera nekat inträde och i vissa länder kan flygbolagen få böter för att ta med sig resenärer som inte har rätt till inträde.
     
  8. Undrar

    Undrar Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ok...så det gäller att först hitta en ny bonusresa och sedan sätta sig i kön på SAS customer service?
     
  9. JPE

    JPE Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ja
     
  10. Undrar

    Undrar Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ok. Lite tungt läge då...hittar en hel del andra resor i businessclass under oktober men mycket sparsamt med biljetter senare än så...kanske får börja titta på awardhacks på daglig basis.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×