Senaste nytt

USA ESTA & Visum tråd

AABack2ARN

Medlem
Kan man kontrollera om bägge ESTA är aktiva samtidigt? Funderar för visso på hur amerikanarna skulle kunna cancellera det ena eftersom man inte behöver ange något annat än namn och födelsedatum...
 

Mark

Medlem
Så var det.
Jag sökte ett nytt för pass 2. Gick igenom direkt.
Synd bara att man inte kan ha 3 pass då det är rejält meckigt med visum hit och dit med led tider som man aldrig kan förutspå

Förutom huvudpasset har jag för mig att man kan ha 10 extrapass. Att ha 3 är garanterat inget problem.
 

ErikLi

Medlem
Skulle precis uppdatera mitt Esta för en kommande resa och upptäckte att jag var endast tillåten att uppdatera min mail samt adress för första natten.

Nu har jag gjort det men det verkar som de har tagit bort funktionen att uppdatera info om flight nr, så i mitt fall nu så har jag rätt adress för min februari resa, men jag har ett flight nr från i sommras. Vad tror ni, kan det bli problem?
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Har aldrig lagt in en address i ESTA och aldrig haft problem, så jag tror inte du får något problem på grund av att flygnumret inte uppdaterats. Skulle snarare önska att de överhuvudtaget tog bart fälten för adress för att minska förvirringen. Du måste ändå uppge adressen i APIS-datat och det är den informationen som de (troligen) kontrollerar.
 

ErikLi

Medlem
Har aldrig lagt in en address i ESTA och aldrig haft problem, så jag tror inte du får något problem på grund av att flygnumret inte uppdaterats. Skulle snarare önska att de överhuvudtaget tog bart fälten för adress för att minska förvirringen. Du måste ändå uppge adressen i APIS-datat och det är den informationen som de (troligen) kontrollerar.

Låter ju ganska logiskt, som följsam svensk har man ju alltid varit bror duktig och fyllt i alla fält! Måste sluta med det:)
 

agehall

Medlem
Det står uttryckligen att man INTE behöver uppdatera sitt ESTA när man söker det första gången, så sluta upp med det och lägg tiden på något vettigare istället.
 

sembl

Medlem
Det står uttryckligen att man INTE behöver uppdatera sitt ESTA när man söker det första gången, så sluta upp med det och lägg tiden på något vettigare istället.

Som att fylla i customs formen som jag nu stockat upp med i 20 exemplar för året. Det enda som saknas är flightnumret som kompletteras strax innan landning.
 

ESSA

Medlem
Ska resa med min mor och hon har flera stämplar från Egypten, har USA problem med det?
Behöver hon skaffa nytt pass innan NYC?
Bäst att kolla innan jag fixar ESTA till hennes nuvarande pass.
 
Toppen