Senaste nytt

[US Dividend] Bästa strategi för att boka First Class-rewards med partners?

Dr. Miles

Expert
Eller så blir det som bekräftats för mig alldeles nyss: First Class bonusresa till Australien med stopover i Bangkok på hemvägen, 110.000 miles!!! :D:D
Det står ju 150.000 i award chart, men de kanske räknade SYD som stopover istället och BKK som destination, hmmm??? :confused:
Tackar för det, i alla fall!

Vi ska bara tacka amerikanska skolor för deras dålig undervisning av geografikunskap. ;)

Det finns inte rutten längre iofs, men tänk om man bokade en bonusresa mellan Stockholm-Wien-Kuala Lumpur-Sydney med Austrian. :D
 

Perra

Medlem
Eller så blir det som bekräftats för mig alldeles nyss: First Class bonusresa till Australien med stopover i Bangkok på hemvägen, 110.000 miles!!! :D:D
Det står ju 150.000 i award chart, men de kanske räknade SYD som stopover istället och BKK som destination, hmmm??? :confused:
Tackar för det, i alla fall!

Grattis, inte utan att jag blir lite förbannad när jag själv slängde ut 300k (jag och flickvännen) på nästan samma resa, ner till SYD och sen open jaw med återresa från AKL men hade jag vetat detta så....
 

A380*G

Medlem
Detta innebär att det finns inget i deras system som varnar för sådana routings. Med andra ord gäller det att presentera sin routing på så sätt att det går att ta den som att destination vore BKK.

Retorik kan ta dig till skyarna! :)
 

agehall

Medlem
US har inga spärrar för vad man kan få agenter att boka. Det som kan ställa till det, är när bokningen åker till rate-desk för slutgiltig prissättning. Då är det verkligen roulette. Och ibland kan de komma på i efterhand att saker och ting är fel.

Men försöka går - ibland lyckas det!
 

rob74

Medlem
Jo, jag var nästan säker på att det skulle upptäckas vid biljetteringen idag, men icke...
 

rob74

Medlem
Jag frågade dessutom om på alla detaljer, så att allt verkligen bokades som jag ville ha det. Agenterna måste ha trott att jag hade ont om plats i huvudet... ;)
 

Magino

Medlem
Grattis, inte utan att jag blir lite förbannad när jag själv slängde ut 300k (jag och flickvännen) på nästan samma resa, ner till SYD och sen open jaw med återresa från AKL men hade jag vetat detta så....
Då ska jag hälla ännu mer salt i såren. I julas åkte jag ARN-SYD med US miles i F för 100'. Ibland har man flyt :) Tror det är sådant här som kallas nybörjar tur, första gången jag bokade med US
 

Perra

Medlem
Då ska jag hälla ännu mer salt i såren. I julas åkte jag ARN-SYD med US miles i F för 100'. Ibland har man flyt :) Tror det är sådant här som kallas nybörjar tur, första gången jag bokade med US

Tack verkligen, ingen mer därute som vill passa på när vi ändå är igång ;) jag bitter, inte alls
 
Tack verkligen, ingen mer därute som vill passa på när vi ändå är igång ;) jag bitter, inte alls
Ta de' lungt, jag också har gjort några tabbar: sist var det ett direktflyg med NYC som destination istället för att ha NYC som stopover och lägga till NYC-LAX-SFO eller NYC-MIA-SJU som routing. Kunde ju upttäcka västkusten för samma antal poäng eller ta en weekend i PR.
 

Dr. Miles

Expert
Ta de' lungt, jag också har gjort några tabbar: sist var det ett direktflyg med NYC som destination istället för att ha NYC som stopover och lägga till NYC-LAX-SFO eller NYC-MIA-SJU som routing. Kunde ju upttäcka västkusten för samma antal poäng eller ta en weekend i PR.

Och du kan göra ännu bättre med bmi Diamond Club miles, även om det finns bara en vecka kvar. :)
http://www.businessclass.se/star-al...om-bonusresor-med-bmi-diamond-club-miles.html


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Göteborg-Köpenhamn: SAS
Köpenhamn-New York/EWR: SAS/United
/stopover/
New York/EWR-Buenos Aires eller Sao Paulo: United

18.750 miles + cash 127,50 GBP + skatter per enkelresa i Business class
Det är samma antal miles som zone 2 - zone 3(Nordamerika).
 
Toppen