Senaste nytt

US Airways Dividend Miles (USDM) uppgår i American Airlines AAdvantage under 2015

bhen

Medlem
Har också letat efter utgångsdatum och googlade lite. Svaret är att det inte står nånstans men du kan räkna fram det själv genom att se datum för sista kontohändelsen +18månader. Eller anmäla dig för månatliga nyhetssbrev, där ska det framkomma.
 

charmkurs

Medlem
Är det någon som har koll på vad som kommer att hända i fråga om ombokningar med biljetter bokade hos USDM före 31 mars men som man vill ändra efter det?
Jag sitter i den sitsen att jag tänkt försöka åka till Påskön (= Oceanien) via Latinamerika med en längre stop over där men jag har ärligt talat ingen aning om när det kommer att funka att åka mer än att det blir tidigast i slutet av 2015 eller början av 2016. Om jag bokar när sammanslagningen är genomförd gäller ju AA:s uttagstabeller utan möjlighet till stop over i Latinamerika om jag fattat det rätt. Kommer jag att kunna boka så länge och sen be dem ändra biljetten utan att riskera att AA:s regler trätt i kraft, jag menar att det ändå är en bokad biljett??
 

AABack2ARN

Medlem
Biljetterna har väl ett års giltighet, men hur det blir i detta fall är lite mer oklart. Dock skulle jag tro att det är reglerna som gäller vid bokningstillfället under förutsättning att du inte ändrar resväg. Dock spekulation från min sida.
 

jumbooze

Medlem
Har någon sett något exakt datum för när detta sker, har usdm miles som jag funderar på att boka upp innan
 

Fredrik

Medlem
Fick mail idag om att det sker inom de närmaste 30 dagarna. Det står inget exakt datum vad jag kan se och det nämns också att det inte kommer att vara möjligt att boka genom USDM några dagar innan konverteringen.

Från mailet:
we're on track to bring the Dividend Miles® program into the AAdvantage® program within the next 30 days. We'll be providing you with more information on timing and what you can expect as an AAdvantage member in the next few weeks.

Dividend Miles award bookings and mileage upgrade requests will be disabled a few days before we combine programs to allow us to integrate your accounts. If you plan to redeem Dividend Miles for an upcoming trip, we encourage you to book now.
 

Stefan62

Medlem
Vad är den allmänna uppfattningen - ska man sitta lugnt och sedan göra bokningar via AA eller ska man försöka göra alla bokningar innan, dvs via US Airways?
 

Alf

Medlem
Vad är den allmänna uppfattningen - ska man sitta lugnt och sedan göra bokningar via AA eller ska man försöka göra alla bokningar innan, dvs via US Airways?

Det beror nog på vart du tänker åka. AA har lägre uttag av poäng till vissa platser och till vissa går det åt fler poäng. Så det kan vara värt en planering av tilltänkta resmål och jämföra vilket av programmen som är bäst. Jag har också fått uppfattningen att AA avgifter för tillägg är högre än USDM.
 

charmkurs

Medlem
Då börjar det tydligen bli hög tid att sy ihop en resa för att kunna boka via USDM för att kunna göra en stopover annat än i USA. LIte irriterande att de inte vill eller kanske kan (?) ange ett mer exakt datum för när bokningen kommer att stänga...

Är det någon som har varit i kontakt med dem ännu angående vad som gäller ombokningar/datumändringar? Just nu finns bara bonusresor fram till början av februari och jag skulle vilja åka hem senare...
 

FF#1

Medlem
Är det inte så att på Att går det att boka enkelresa till halva poängen, det kan ju vara användbart för mer kreativ routing
 
Toppen