Senaste nytt

US Airways Dividend Miles (USDM) uppgår i American Airlines AAdvantage under 2015

JacobGBG

Medlem
Någon som vet om det går att föra över poängen tidigare än Q2?

Jag har 20k poäng kvar på USDM som går ut 2/3. Helst hade jag fört över dom till BAEC men i brist på det till AA för att göra reset på utgångsdatumet för dessa miles.
 

Dr. Miles

Expert
Någon som vet om det går att föra över poängen tidigare än Q2?

Jag har 20k poäng kvar på USDM som går ut 2/3. Helst hade jag fört över dom till BAEC men i brist på det till AA för att göra reset på utgångsdatumet för dessa miles.
Du kan inte konvertera miles på US Airways Dividend Miles till British Airways Executive Club avios.

Har du några Club Carlson poäng, kan du konvertera dem till US Airways Dividend Miles. På det viset förlänger du hela dina miles ytterligare 18 månader.
http://www.clubcarlson.com/fgp/redeem/change/am/home.do
Screenshot20150216_1.png


Andra alternativ är att handla något på deras affiliate portal.
Home Page - Shop Online at Dividend Miles StoreFront
 

JacobGBG

Medlem
Jag använde mina sista Club carlson poäng för att förnya USDM senaste gången 2013. Amatör mistag av mig att dock konvertera en större summa istället för att bara ta 2k poäng och föra över som en refresher.
 

Dr. Miles

Expert
Jag använde mina sista Club carlson poäng för att förnya USDM senaste gången 2013. Amatör mistag av mig att dock konvertera en större summa istället för att bara ta 2k poäng och föra över som en refresher.
Vill du inte förlora alla miles på kontot men du vill ändå inte spendera några pengar för kreditering, kan du donera dina miles istället. Det räknas som aktivitet.
Minsta antal miles för donation är dock 1.000 miles.
US Airways | Airline tickets, vacations & business flights
 

GillBates

Medlem
Någon som vet om det går att föra över poängen tidigare än Q2?

Jag har 20k poäng kvar på USDM som går ut 2/3. Helst hade jag fört över dom till BAEC men i brist på det till AA för att göra reset på utgångsdatumet för dessa miles.
Tycker jag klickat runt bland alla mina sidor på USDM, men kan ändå inte hitta när mina miles löper ut. Vart ser du det?
 

Dr. Miles

Expert
Jag använde mina sista Club carlson poäng för att förnya USDM senaste gången 2013. Amatör mistag av mig att dock konvertera en större summa istället för att bara ta 2k poäng och föra över som en refresher.
Andra alternativ är att betala 9 USD för att förlänga dina miles ytterligare 18 månader.

US Airways | Stay active and keep your miles
US Airways skrev:
At 15 - 17 months of inactivity, you may pay a $9 preservation fee to remain active for another 18 months.
US Airways | Dividend Miles membership guide
 
Toppen