Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

henrik l

Medlem
När det gäller SWISS flyg, kan det vara så att din routing är så kallad "Married segments".
Även om t ex du hittar bonusresa platser på Stockhom-Zurich och på Zurich-Bangkok när du söker separat, kan det vara så att det inte går att boka när man väl försöker boka Stockholm-Zurich-Bangkok. Vilket är mycket irriterande.

Vet att du nämnt det förut:) Är det bara om man tänker flyga i samma klass hela vägen som man kan råka ut för detta, eller gäller det även om jag t ex tar en C ARN-ZRH och sedan en F ZRH-PVG?
 

rob74

Medlem
Jag lyckades aldrig peta in LH på bonusbiljett mellan FRA och ARN när jag hade LH F MIA-FRA. Trots att det visades tillgång hos ANA och jag önskade LH vid bokningstillfället så kunde de inte boka det i EuroBonus. Endast platser med SK var möjliga. Varken M eller C öppnades upp under det halvår jag försökte få till det. Ringde rätt ofta och kollade...
 

Dr. Miles

Expert
Vet att du nämnt det förut:) Är det bara om man tänker flyga i samma klass hela vägen som man kan råka ut för detta, eller gäller det även om jag t ex tar en C ARN-ZRH och sedan en F ZRH-PVG?

Det har jag inte provat, men sannolikt att då Married segments inte gäller för, som du skriver, olika bokningsklasser.
 

A380*G

Medlem
Jag lyckades aldrig peta in LH på bonusbiljett mellan FRA och ARN när jag hade LH F MIA-FRA. Trots att det visades tillgång hos ANA och jag önskade LH vid bokningstillfället så kunde de inte boka det i EuroBonus. Endast platser med SK var möjliga. Varken M eller C öppnades upp under det halvår jag försökte få till det. Ringde rätt ofta och kollade...

Ok, så det finns alltså hopp om man flyger SK på anslutningen? Det skulle ge mig 1.25h i FRA... hinner man njuta av FCL då? (FCT blir naturligtvis för tight)
 

rob74

Medlem
A380*G:33258 skrev:

Det verkar vara nån bugg när man använder citat i App-versionen...

Hursomhelst... FCL hinner du säkert med - i alla fall för lite förfriskningar. FCT har du tillgång till om du ska vidare med t ex Lufthansa eller Swiss. Om man, som jag gjorde, kommer från LH i First och åker vidare med SAS , så har man inte tillgång till FCT.
Tänk på att det är pass- och säkerhetskontroll om man går ut ur/in i Schengenområdet. Det kan ta tid...
 

rob74

Medlem
Vid närmare eftertanke så var det passkontroll när jag skulle ut ur Schengen och ta mig till FCL och sedan på tillbakavägen så blev det både pass- och säkerhetskontroll. Loungepersonalen tyckte jag skulle räkna minst 20 min till detta mackel.
Jag hade bara en timme på mig, så det blev bara lite champagne och sedan till gaten. Det var rätt lång kö till passkontrollen, men de öppnade precis två luckor till så det gick bra.
 
Ny kampanj igång, men bara 50% bonus på delande av poäng...

Give 50% more when you share miles*

Share a little, and give a lot! For a limited time, share miles and your friend or family member will get a 50% bonus. All you have to do is share miles March 1 - 14 and your friend or family member will automatically earn 50% more miles for free (up to 50,000).
 

JacobGBG

Medlem
Hmmm.. vad blir cpm för detta inköp? Som ingenjör borde jag förstås kunna list ut sånt, men det blev ett par Boston Lager för många igår...
 

A380*G

Medlem
Ny kampanj igång, men bara 50% bonus på delande av poäng...

Give 50% more when you share miles*

Share a little, and give a lot! For a limited time, share miles and your friend or family member will get a 50% bonus. All you have to do is share miles March 1 - 14 and your friend or family member will automatically earn 50% more miles for free (up to 50,000).

Bra deal, eller har jag räknat fel? :)
 
Toppen