Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Någon som vet om man kan skaffa det där US airways Mastercard kortet från Sverige?
Man måste ha en SSN, ha en kreditscore som godkänns av Barclays system och en positiv kredithistoria hos Experian. Att få det första kräver ett visum som tillåter SSN, det andra är ett mysterium(över 720 iaf) och för den tredje är bra att bo i landet minst 1 år och ha krediter.
Tror svenska FFP kort är OK redan.
 

A380*G

Medlem
Ett flertal gånger har jag märkt att US Airways inte hittar tillgänglighet på flyg där ANA & KVS tool hittar. Har ni varit med om liknande?
 

JacobGBG

Medlem
Ett flertal gånger har jag märkt att US Airways inte hittar tillgänglighet på flyg där ANA & KVS tool hittar. Har ni varit med om liknande?

Det är en ibland förekommande företeelse kallad StarNet blocking. Vissa bolag blockar award-seats för andra än sitt eget programs medlemmar.
 

A380*G

Medlem
Ja det där känner jag till, men om det är blockat för andra program varför syns det då tillgänglighet i ANA Tool på en LH-flight? Vad jag vet har inte NH något särskilt avtal med LH så som de haft med tex SQ, eller?
 

Dr. Miles

Expert
Nej inte direkt, men på rak arm kan jag dra tre exempel... LH till Asien, LX FRA-ZRH, samt OS VIE-ZRH.

När det gäller SWISS flyg, kan det vara så att din routing är så kallad "Married segments".
Även om t ex du hittar bonusresa platser på Stockhom-Zurich och på Zurich-Bangkok när du söker separat, kan det vara så att det inte går att boka när man väl försöker boka Stockholm-Zurich-Bangkok. Vilket är mycket irriterande.
 

Swisser

Medlem
AHO, kan du göra din förklaring av "Married segments" lite mer utförlig, så att en novis som jag, även kan förstå vad du menar! Tack!
 

Dr. Miles

Expert
AHO, kan du göra din förklaring av "Married segments" lite mer utförlig, så att en novis som jag, även kan förstå vad du menar! Tack!

Married segment är att A-B-C(t ex Stockholm-Zurrich-Bangkok) har separat platstillgång än A-B och B-C.
Även om du hittar t ex I klass(Business class award) både på A-B och på B-C, kan det hända att du inte hittar I klass när du söker A-B-C.
 

A380*G

Medlem
Married segment är att A-B-C(t ex Stockholm-Zurrich-Bangkok) har separat platstillgång än A-B och B-C.
Även om du hittar t ex I klass(Business class award) både på A-B och på B-C, kan det hända att du inte hittar I klass när du söker A-B-C.

Kan man kringgå det genom att lägga in en stopover på ca tre timmar?
 
Toppen