US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Magino, 7 Juni 2011.

1. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hänvisa till staralliance.com?

2. Jag förklarade till henne att Asiana har varit Star Alliance medlem ganska länge. Men hon gav sig inte.
    Så tackade jag henne vänligt och hängde telefonen.

3. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I ett inlägg i någon tråd så beskrev det vad YA och XT var för något.. hittar inte det inlägget, kan någon länka?

4. YA är svensk flygplatsskatt
    XT är kombination av skatter när det blir mer är tre skattposter

Här kommer en detaljerad lista

5. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För att inte nämna den ondaste av dem alla: YQ - bränsletillägg.

Som tur är kan denna dumpas med vissa väldigt kreativa routningar... detta är en vetenskap i sig.

6. jimmy_h

jimmy_h Medlem

Jag köpte 100.000 poäng i somras som i mitten av mars ska användas till en First Class till Tokyo, samt en liten tur till Peking på hemvägen. Jag har letat på ANA och hittar bara FC från ZRH, vilket är helt okey men jag vill gärna bekanta mig med FC terminalen i FRA. Ska jag vänta med att boka och se ifall de öppnar upp eller ska jag glömma FRA?
    Har ni annars bra tips på hur jag ska spendera 100.000 poäng?

7. Elsson

Elsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan boka t ex ARN-FRA-ZRH-NRT, du har då tillgång till FCT i FRA så länge din avgång från ZRH är samma dag och du flyger med Lufthansa eller LX mellan FRA-ZRH.

Jag flög i somras ARN-FRA övernattade i FRA och checkade in i FCT på morgonen efter och flög sedan med LX via ZRH till PVG.

8. Lufthansa generellt släpper mer award stolar ca 2 veckor före avgång, men rutter som Frankfurt-Osaka/Nagoya/Nanjing/Seoul brukar ha bättre tillgänglighet än andra rutter.

9. Någon som vet om man kan skaffa det där US airways Mastercard kortet från Sverige?

10. Du måste ha Social Security Number i USA för att kunna skaffa kreditkort i USA överhuvudtaget.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!