Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Mikael

Medlem
Det måste vara rekord. :eek:
När jag bokade min bonusresa sist, fick jag ringa om 3 gånger innan jag fick någon vettig agent men det tog över en timme(över 30 min on hold) att boka bonusresan...

Jag hade också en mycket bra erfarenhet med US Airways call center när jag bokade, väldigt professionella och hjälpsamma, visst tog det lite tid, men jag hade ganska många segment. Överlag en väldigt trevlig erfarenhet och jag behövde aldrig ringa om för att hitta en vettig agent. Hoppas detta inte var ett undantag.
 

A380*G

Medlem
Tackar! Nu är allt bokat, gick jättesmidigt. Bra hjälp från Diane där jag hade råkat planera en resa in till Haneda och ut från Narita. Nu blir det in och ut från Haneda. Hon tackade så mycket för förarbetet. :)



Bra tips! Har lite ont om tid denna gång bara så jag hoppar Indien/Pakistan/Nepal, F sparar jag till nästa gång. Jag är fortfarande rätt ovan businessclassresande och vill ta ett steg upp i taget. :)

Lite avis! Nu ska jag också leta resa :)
 

Dr. Miles

Expert
Är det värkligen så illa? Trodde väl att man fick sitta i F stolen på domestic. Kanske att jäga en Preferred status kan vara något då man får ju upgrades alltid.

När det är Star Alliance award och flyger in till Nordamerika i Business class, så kan man åka i First class inom USA.
Men jag vet inte hur det fungerar när det är US Airways award(endast US flygningar).
 

Dr. Miles

Expert
Jag hade också en mycket bra erfarenhet med US Airways call center när jag bokade, väldigt professionella och hjälpsamma, visst tog det lite tid, men jag hade ganska många segment. Överlag en väldigt trevlig erfarenhet och jag behövde aldrig ringa om för att hitta en vettig agent. Hoppas detta inte var ett undantag.

Jag vet inte om det är bara jag som har dålig tur.
Först agenten accepterade inte min routing. Andra agenten påstod att Asiana Airlines(OZ) inte var Star Alliance medlem. :eek:
 

Cornelius

Medlem
Jag vet inte om det är bara jag som har dålig tur.
Först agenten accepterade inte min routing. Andra agenten påstod att Asiana Airlines(OZ) inte var Star Alliance medlem. :eek:

Ja, det låter verkligen som om du har haft otur.

Jag har bokat bonusresa med US Airways-bonuspoäng en gång, och det tog runt 17 min att boka en rutt med 4 segment och en stop-over. Jag pratade med en dam som var väldig professionell, vänlig och det lät som om hon hade ganska mycket erfarenhet med bonusresabokningar.

Ringer ni också det svenska numret när ni ska kontakta US Airways?
 

Dr. Miles

Expert
Ringer ni också det svenska numret när ni ska kontakta US Airways?

Ja, det förklarar saken.
De gånger jag ringde till Svenska nummer(vilket jag tror att det kopplas vidare till Irland), besvarades jag av professionella agenter.
Men sista gången ringde jag till amerikanskt nummer pga icke kontorstid i Europa.
 

Dr. Miles

Expert
Ny kampanj är igång. Men den här gången har vi nordbor ingen chans. :(

US Airways Dividend Miles - Buy miles skrev:
Save 50% when you buy or gift miles, exclusively for US Airways credit cardholders*

Buy the miles you need to top off your account. Or, gift miles and boost the balance of someone special. Either way, miles are half the price now through February 29, 2012.

Alltså man måste vara US Airways kreditkorthavare, vilket kan man inte skaffa om man inte bor i USA.
 

Perra

Medlem
Så då var alla inköpta miles bortbrända. Blir en resa över jul och nyår med tjejen. Vågade inte vänta på (om) att fler bolags F-biljetter kom upp därav en hel del med Thai.

CPH-(SK, business)-FRA-(OZ, first)-ICN(TG, business)-BKK-(TG, first)-SYD -- open jaw-- AKL(TG, first)-BKK(TG, first)-FRA-(LH, business)-CPH

BKK-FRA visar idag 77W men med tanke på hur ofta Thai ändrar så.....

Fick ringa US 3 gånger innan allt blev klart. Var tvungen att ta en open jaw mellan SYD och AKL då jag överskred antalet miles som är tillåtet så blir till att fixa sträckan mellan SYD och AKL med de BMI miles jag har på kontot.

Utan denna fantastiska sida så hade nog denna resa inte blivit av, iaf inte i business och first.

Trevlig helg
 
Toppen