Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

jumbooze

Medlem
Jag tänkte skriva om vad jag fått reda på angående ombokning av Star Alliance bonusresor med USDM just nu. De är ombokningsbara bara om det har blivit någon form av tidtabellsändring. Då kan man ändra det som påverkas av det segmentet. Annars måste man boka av och boka med One World istället.
Hej Glenn E, bra info men du får gärna förrtydliga lite. Är det påverkade segmentet ombokningsbart till OW alternativ eller till samma *A bolag som triggade ändringen eller ...?
 

Glenn E

Medlem
Hej Glenn E, bra info men du får gärna förrtydliga lite. Är det påverkade segmentet ombokningsbart till OW alternativ eller till samma *A bolag som triggade ändringen eller ...?

De är bara omboknigsbara till samma flygbolag tror jag.
Problemet är att USDM inte kan boka de flesta star alliance bolag längre så om det blir som jag råkade ut för med en ombokning som innebar att jag skulle lämna Bangkok 2 timmar innan jag ankom blir det jobbigt.
De kan boka Singapore Airlines tom 31 juli och det räddade min bokning men tyvärr fick jag ett segment i ekonomi.
 

Glenn E

Medlem
Det är inte omöjligt om du är tvungen att ändra pga omöjlig bokning för det är mycket lättare för dem just nu att boka in dig på Singapore Airlines istället för de kan inte boka Asiana.
Men senast 31 juli.
Turkish är också partner till 31 juli så varför inte ICN-IST-NRT;)
 
Last edited:

MartinH

Medlem
Jag försöker boka en resa med US Airways gamla Star Alliance partners, TAP och South African. Dom står fortfarande med som partners på hemsidan (awardtabellen), men 2 agenter sa igår att det inte gäller längre. Är det nån här som vet hur det faktiskt ligger till?
Tackar!
 

Dr. Miles

Expert
Jag försöker boka en resa med US Airways gamla Star Alliance partners, TAP och South African. Dom står fortfarande med som partners på hemsidan (awardtabellen), men 2 agenter sa igår att det inte gäller längre. Är det nån här som vet hur det faktiskt ligger till?
Tackar!
Agenten har helt rätt.
US Airways Dividend Miles skrev:
**Partnerships ending in 2015
Air China: Jan 28
Shenzhen Airlines: Jan 28
South African Airways: Jan 16
TAP Portugal: Jan 16
US Airways | Airlines
 
Toppen