Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

agehall

Medlem
Hm gick, efter att ha läst om @jumbooze problem, in och kollade min bokning 12/7 med OZ101 från Narita till Incheon. Står fortfarande som A380-800, men jag har blivit nedpetad till C. F är markerad som full. US Airways säger bokningsklass I.

Här har du ett klockrent case. Om de fortfarande kör 3-klass men du blivit nedflyttad så har du en IVD. Har du någon bekräftelse från USDM där du ser att du är bokad i F tidigare?

När det blir den här typen av nedgradering - återbetalas några poäng/miles då?

Inte automatiskt och i m10's fall så har han ju flera ben i F senare vilket gör att resan fortfarande kostar detsamma.
 

jumbooze

Medlem
Hm gick, efter att ha läst om jumbooze problem, in och kollade min bokning 12/7 med OZ101 från Narita till Incheon. Står fortfarande som A380-800, men jag har blivit nedpetad till C. F är markerad som full. US Airways säger bokningsklass I.

TG614 mellan Bangkok och Beijing 24/7 har ändrats från F till C. Tidigare var det en treklassers 777-300, men nu två klasser.

Riktigt trist. Men å andra sidan inga långflygningar och det är tre ben i F kvar i bokningen.

Hej,
Kolla med Asiana, på FT står det att folk har kunnat bli seatade i F på A380 med C service.
Men det krävs ett samtal till Asiana och att man "står på sig".
När du loggar in på USDM ser du någon "alert" om att bokningen ändras och du ska godkänna?
 

m10

Medlem
Här har du ett klockrent case. Om de fortfarande kör 3-klass men du blivit nedflyttad så har du en IVD. Har du någon bekräftelse från USDM där du ser att du är bokad i F tidigare?

Kollade de senaste 6 bokningarna jag gjort genom USDM och i den bekräftelse som kommer från receipts@info-usairways.com så anges Cabin som antingen "NA" eller "–". Olyckligt.

Skriver jag ut en e-ticket via Saudi Airlines site så står däremot bokningsklassen fortfarande som O på de 2 flygningar som hos USDM nu visas som I. Ytterst osäker på om det hjälper mig, då det inte är förstahandsinformation från utställare av biljett.

Antar att jag inte har tillräckligt med bevis?
 

Dr. Miles

Expert
Efter att man blivit bränd en gång så tar jag alltid Skärmskott/utskrifter på bokningarna
Lite OT.
På senaste USDM bokningar jag har gjort står det bara bokningsklasser, inte kabinklasser.

Screenshot20140604_1.png

Screenshot20140604_2.png
 

Glenn E

Medlem
U och X. Vad är det för kabin då?
Förövrigt var det så för mig förut också.
arn-icn.JPG
Men på classic.checkmytrip.com får man klassen fast de kallar SAS+ för affärsklass,
 

Glenn E

Medlem
Nu har jag fått ett problem med en USDM bokning.
Jag är bokad att komma fram till Bangkok med Thai kl 1300 i juli.
Jag var bokad att fortsätta med Thai till Manila men nu är den flighten inställd.
Istället är jag bokad samma dag kl 0740 dvs 5 timmar 20 minuten innan jag kommer fram till Bangkok.:confused:
Vad ska jag göra?
Jag kan tror jag åka med Thai nästa dag kl 0740 men det är så tidigt på morgonen.
Samma dag går det en direktflight med Philliphine Airlines och alternativ 2 som kommer fram samma dag är Cathay Pacific.
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag fått ett problem med en USDM bokning.
Jag är bokad att komma fram till Bangkok med Thai kl 1300 i juli.
Jag var bokad att fortsätta med Thai till Manila men nu är den flighten inställd.
Istället är jag bokad samma dag kl 0740 dvs 5 timmar 20 minuten innan jag kommer fram till Bangkok.:confused:
Vad ska jag göra?
Jag kan tror jag åka med Thai nästa dag kl 0740 men det är så tidigt på morgonen.
Samma dag går det en direktflight med Philliphine Airlines och alternativ 2 som kommer fram samma dag är Cathay Pacific.
Glöm det att bli ombokad till Philippine Airlines eller Cathay Pacific flygning, om du har en gammal Star Alliance bonusresa bokning med USDM. Det verkar som ingen har lyckats att bli ombokad till andra oneworld carrier efter 30 mars 2014.
Star Alliance Award Bookings Using US Airways Miles - FAQ and Help Thread [MERGED] - FlyerTalk Forums

Annars den här tråden kan vara din hjälp: http://www.businessclass.se/forum/s...g-bmi-bonusresa-efter-tidtabellsaendring.html
 
Toppen