Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

jumbooze

Medlem
Exakt på grund av detta som jag inte vågat boka Asiana... :(

Det verkar som OZ har slutat med F NRT-ICN helt och hållet, surt för jag ville ju prova den "nästan" nya F kabinen med 32" tv.
Nu överväger jag att avboka helt och hållet (har flera segment med OZ på den resan). Och se om jag kan få en resa till Nya Zeeland med OneWorld istället. Att man inte lär sig, OZ är inte bra... Det ser bra ut på ytan men krånglar det så är man f****d.

Du får se det positiva i det hela jumbooze. Nu vet du ju hur du ska gå tillväga för att processa mot dem...
Tyvärr inte, det är inte EU-flyg :( ICN-NRT

Jag letar som en liten blå efter Dr. Miles BMI tråd, för jag har för mig att han trollade med en bokning efter *A utträdet. Om någon hittar tråden så får ni gärna skicka länken...
 
Last edited:
Problemet är att jumbooze har bokat en *A award med USDM innan de gick över till oneworld. Nu är risken stor att han hamnar i limbo då USDM inte kan göra något åt hans award.
Det er jeg helt med på, derfor mit foreslag er at US Airways cancler ICN-NRT og udsteder en seperat billet ICN-HKG-NRT. Jeg er lidt usikker på om de kan cancle et segment, men der er ingen tvivl om at de kan udstede en separat billet med CX, det koster lidt flere $$ for US Airways men det bør absolut være muligt!

Bokningen gjordes i 2013-Dec och är för 2014-OCT, problemet är att jag har en kompis som åker med så jag behöver 2 F platser :(
Nu tænker jeg på om der er plads til en omvej via HKG? Det er bare at tage tyren ved hornene til du får en supervisor der kan ordne en fornuftig løsning.
 
Last edited:

rob74

Medlem
Vilket tjorv med OZ... Avundas dig inte!
Själv får jag vara nöjd med min lyckade decemberresa 2013, FRA-ICN-NRT t/r i F, med endast en sträcka i C, men då i F-kabinen (ICN-NRT).
Hade ju också strul med att sträckor avbokades mm, men fick ihop det till slut efter ett antal telefonsamtal till höger och vänster.
Dags att gå vidare...
 

m10

Medlem
Hm gick, efter att ha läst om jumbooze problem, in och kollade min bokning 12/7 med OZ101 från Narita till Incheon. Står fortfarande som A380-800, men jag har blivit nedpetad till C. F är markerad som full. US Airways säger bokningsklass I.

TG614 mellan Bangkok och Beijing 24/7 har ändrats från F till C. Tidigare var det en treklassers 777-300, men nu två klasser.

Riktigt trist. Men å andra sidan inga långflygningar och det är tre ben i F kvar i bokningen.
 
Toppen