Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Bwan

Medlem
Någon som vet om US brukar reservera platser? Utan att sagt eller gjort någonting så har jag enligt min bokning på deras hemsida klara platser redan. Nästan alla flighter på 1A, så jag klagar inte..
 

Dr. Miles

Expert
Någon som vet om US brukar reservera platser? Utan att sagt eller gjort någonting så har jag enligt min bokning på deras hemsida klara platser redan. Nästan alla flighter på 1A, så jag klagar inte..

De brukar inte fråga mig om sätereservation.
Jag använder Lufthansas My Booking eller ringa till flygbolaget i fråga när jag vill förboka sittplatsen.
 
Fungerar det att kombinera poäng från två olika konton till en gemensam bokning i USDM? Jag och min sambo har var sitt konto med poäng för kommande resa.
 

Dr. Miles

Expert
Fungerar det att kombinera poäng från två olika konton till en gemensam bokning i USDM? Jag och min sambo har var sitt konto med poäng för kommande resa.

Du kan inte kombinera miles från olika konto. Däremot kan du boka bonusresa med varsin miles.

Jag har vid två tillfälle bokade jag från två olika konton men jag fick två separata bokningsnummer. Alltså inte som en bokning.
 

Stefan62

Medlem
Ibland går inte hissen ända upp...

Jag har kollat poäng-tabellen som finns lite högre upp i tråden och kan konstatera att för 110 000 poäng kan jag resa i första klass till sydostasien. Jag köper 100 000 poäng för 1750 USD = ca 11 500 SEK. Resterande 10 000 poäng får jag väl flyga ihop.

Förutsatt att jag hittar en F-bonusbiljett så är ju det priset otroligt bra - sen tillkommer det säkert en hel del tillägg, men ändå...
 

agehall

Medlem
Tänk bara på att alla agenter inte tillåter detta, då är det bara tacka för informationen och sedan ringa på nytt igen.

Va? Det har jag iaf inte råkat ut för. Det är ju SOP att göra bokningar och sätta on hold i 72h.

Jag förstår, men jag vill nog gärna att det blir rätt i alla led...det känns för "risky" att spela på att en agent gör fel.

Om du ska hitta en USDM agent som följer alla regler så lär du får jobba en stund med HUACA. Det är snarare regel än undantag att de gör fel.
 

Magino

Medlem
Va? Det har jag iaf inte råkat ut för. Det är ju SOP att göra bokningar och sätta on hold i 72h.

Var kanske lite otydlig men jag menade inte att sätta på hold inte alltid gick. Däremot har jag varit med om att de inte ville sätta en resa på hold när jag inte hade tillräckligt med miles.
 
Toppen