Uppskörtad av Uber på framkörningsavgift medan jag sov

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av perhall, 24 September 2019.

  1. Hachans

    Hachans Medlem

    Absolut! Men ibland råkar rätt person se det vid precis rätt tidpunkt bara. Sånt funkar även på mig. Hugg mig vid precis rätt tidpunkt så får du saker gjorda mycket snabbare än normalt! ;)
     
    Sir Lemon, samet och Jane Insane gillar detta.
  2. Pho

    Pho Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Känns mer troligt att det är deras interna skyfflande som tillslut hamnat hos någon som förstod vad det handlade om än att ditt inlägg här skulle ha fått någon att på sju minuter ha hunnit identifiera rätt ärende och fatta nytt beslut mm.
    Ibland vill vi nog se mer kopplingar än vad som verkligen finns.
     
    samet gillar detta.
  3. Ja jag har också varit med om att efter ha klagat hos Uber först fått en bedömning och sedan har någon, utan att jag gjort nått emellan, gått in och gjort en annan bedömning av ärendet. Deras kundservice kan vara både bra och dåliga, i olika länder.

    F.ö den där förbeställningsfunktionen funkar oftast dåligt.
     
  4. perhall

    perhall Medlem

    Oavsett vad som hände är ju en sak klar: det är svårt att skörta upp konsumenter/köpare numera utan att det får reaktioner...
     
  5. folo

    folo Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har använt förbokningsservicen en gång, aldrig mer.

    Bilen kom likt i trådstartarens fall 20 minuter före utsatt tidsspann, mitt i frukosten. Ca 2 minuter efter ankomst ringde föraren och undrade var jag höll hus. Slutade med att jag avbröt frukosten och gick ut till taxin, kunde inte riskera att bli avbokad. Verkar ju som att förarna kan avboka hejvilt till höger och vänster hur de vill utan konsekvenser. Det trillar i alla fall inte in några 75 kronors avbokningskompensation på mitt konto när en förare avbokar och lämnar en i sticket vilket händer allt för ofta.
     
  6. samet

    samet Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Billigt är nästan aldrig bra.

    Gillar Uber, använder det massor.

    Men för "viktiga" resor som hotell till flygplats mitt i natten bokar jag alltid med hotellet. Då är det aldrig några problem.

    Jag gillar att ha relativt små marginaler, då måste allt funka!
     
    MrDollar, Brandforce och Sir Lemon gillar detta.
  7. perhall

    perhall Medlem

    Om de har ett internt skyfflande för något som händer tusentals gånger varje dag tyder det på en dålig och ineffektiv organisation, skulle snarare tro att de har som mål att balansera kundnöjdhet med chaufförnöjdhet och lönsamhet och att detta kan vara en av indikatorerna. De kör ju en snyftvals med att chauffören måste få betalt. Ja, men chauffören kom vid fel tidpunkt.
     
  8. igelkotten

    igelkotten Medlem

    Ort:
    London
    Uber och lönsamhet? :)
     
  9. Mikael

    Mikael Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Har nu provat förbokningen. 5 min innan upplocknings-intervallet avbokar föraren (han var en bit bort, skulle förmodligen inte ha hunnit i tid). Döm av min förvåning när jag åker på en framkörningsavgift! I mailet som beskriver avbokningen står det "a fee is charged if the driver has to cancel after waiting for more than 5 minutes at your requested pick-up location. To avoid this fee in the future, only request when you're ready to go."
    I mitt fall kom dock föraren aldrig fram utan avbokade på vägen till "pick-up location". Kommer inte använda Uber till viktiga resor framöver...

    Men till min fråga: Hur kontaktar ni Uber om ni vill klaga över nånting? Jag hittar varken email-adress eller tel-nr. (Jag hittade ett par alternativ i appen men bara förvalda alternativ, ingen möjlighet att mata in fritext)
     
  10. Osten

    Osten Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Om du går in under "Dina resor" och sedan klickar på resan/kartan som visar resan i appen och sedan skrollar ned till "Hjälp", så har åtminstone jag alternativet "Granska mina priser eller avgifter" och sedan finns alternativet "Jag hade ett annat problem med min debitering". Har alltid löst sig för mig vid problem med ubers support. :)
     
    Jane Insane gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×