Senaste nytt

Uppror bland Pandionmedlemmar ?!

JonW

Medlem
Drar mig till minnes en artikel om en "sur gubbklubb" på SAS för ca 20 år sen.
Enligt denna hade SAS då något slags tillsvidarekort som bl a gav loungeaccess.
Minns inte riktigt om man hade skickat ut det till alla direktörer man kunde hitta eller om det faktiskt var kopplat till någon kundprestation nån gång,
I vilket fall beslöt SAS plötsligt att börja gallra i registret, och meddela de som inte flugit typ de senaste 3 åren att man tyvärr måste dra in kortet.
Enligt artikeln var SAS-tjänstemän chockade över att mängder med pensionsmässiga direktörer ringde och bönade och GRÄT för att få behålla den status man knappast utnyttjade...

Artikeln kan ha varit lika oseriös som denna nya, men det vore intressant att höra om någon kan några detaljer om det hela?
 

A380*G

Medlem
Drar mig till minnes en artikel om en "sur gubbklubb" på SAS för ca 20 år sen.
Enligt denna hade SAS då något slags tillsvidarekort som bl a gav loungeaccess.
Minns inte riktigt om man hade skickat ut det till alla direktörer man kunde hitta eller om det faktiskt var kopplat till någon kundprestation nån gång,
I vilket fall beslöt SAS plötsligt att börja gallra i registret, och meddela de som inte flugit typ de senaste 3 åren att man tyvärr måste dra in kortet.
Enligt artikeln var SAS-tjänstemän chockade över att mängder med pensionsmässiga direktörer ringde och bönade och GRÄT för att få behålla den status man knappast utnyttjade...

Artikeln kan ha varit lika oseriös som denna nya, men det vore intressant att höra om någon kan några detaljer om det hela?

RVC fanns tidigare (Royal Viking Club) och var by invitation till företag. Min fars företag fick ett femtital kort att distribuera internt så som det passade dem.
 

Jacob

Medlem
Finns fler spännande rubriker. Nyheter24 har en artikel med rubriken "Smärta och lidande i olika världar".
 

cikada

Medlem
Ekonomichef på Polisen har SAS exklusiva kort | Nyheter | Aftonbladet

EB´s medlemsvillkor pkt 3.8:

Please note that according to Swedish and Norwegian law, state employees may not make private use of points for flight travel, hotel stays, car rental or other activities that are paid for by their employer. In principle, the same rules apply to Swedish and Norwegian public-sector employees.

Om han betalar sitt TP och andra resor själv lär det ju inte vara något problem, inte heller om han inte utnyttjar sina EB-points. Hur som helst kan han nog räkna med en granskning från Skatteverket, vilket jag råkade ut för några år tillbaka i tiden. Trots att jag var privat anställd/egen företagare.

Kan inte låta bli att fundera över vem som läcker dessa personuppgifter till DI. Min erfarenhet är att EB-medlemsservice aldrig lämnar ut några uppgifter om man inte har det fyrsiffriga kontrollnumret.
 
Det börjar bli ett sjukligt Mediedrev mot Pandion nivån...helt bizzart. När det dessutom framställs som en gubbig lyxklubb för makteliten blir det ännu mera fel.
Inom kort kommer Pandion hos medelsvensson vara den mest kända statusnivån hos SAS.

Jag undrar om det bara är en slump att det norska fortsatta förbudet mot Eurobonus och Pandion "bomben" detonerar samtidigt?
Mannen som driver ett flygbolag med rödmålade Boeing 737 njuter garanterat pga all den negativa publicitet som Eurobonus programmet nu får från Media i både Sverige och Norge.
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Kan inte låta bli att fundera över vem som läcker dessa personuppgifter till DI. Min erfarenhet är att EB-medlemsservice aldrig lämnar ut några uppgifter om man inte har det fyrsiffriga kontrollnumret.

Var det inte så att en SAS-anställd av misstag placerade alla EBP-medlemmars mail i adressfältet i ett utskick?
 

Lonelyflyer

Medlem
Ekonomichef på Polisen har SAS exklusiva kort | Nyheter | Aftonbladet
Kan inte låta bli att fundera över vem som läcker dessa personuppgifter till DI. Min erfarenhet är att EB-medlemsservice aldrig lämnar ut några uppgifter om man inte har det fyrsiffriga kontrollnumret.

Nä de lämnar inte ut det till nån som ringer in, men uppgifterna är där framför dig utan att du behöver pin-koden. den öppnar inga låsta fält eller nåt
Ja har själv suttit på ett sas callcenter nåt år tillbaka i tiden

Men ändå bedrövligt om det läcker ut saker och ting
 
Toppen