Senaste nytt

Upprop! Amex Platinum blir i princip värdelöst från 1 januari 2012.

Roger J

Medlem
Förstår jag rätt, tidigare gällde Amex-försäkringen även om resan INTE var betald med Amex?
Om reseföräskringen då är det primära skälet att betala årsavgiften tror jag man kan få en rätt bra frisåtende reseförsäkring för samma pengar hos exempelvis if, trygg hansa eller liknande? Om inte annat som en add-on på sin hemförsäkring.
Sedan tycker jag såklart att alla ni Platinum-medlemmar ska protestera om de försämrar efter att ni betalt årsavgiften. Kör hårt!
 

Sakoz

Medlem
Roger J: Ja det är det som är grejen, betalar jag en resa när Diners har sin trippelpoäng kampanj gällde alltså tidigare AMEX Platinums reseförsäkring. Men det är ju inte bara försäkringen man får, men mervärdet har bara blivit sämre och sämre det senaste åren.
 

EBGGOT

Medlem
Ringde precis, fick höra: "Lite oturligt att vi har gått ut med informationen så sent"

VIll man gå ut betalar det tillbaka årsavgiften för det inte utnyttjade månaderna.

Vi måste komma upp i en anständig siffra fall vi skall skicka in en protest, annars är det waste of time ...
 

M.K

Medlem
Har också ringt i dag. De menar att vi ska betala mer med kortet, att det är skälet. Den trevliga tjejen hade dock inget svar på om mina 500 000 sek hittills i år var lite i deras tycke. Inte heller hade hon tänkt på att alla resor inte sker i privat regi. Hade därför lite fråqor angående tjänsteresor där jag väntar på svar.

Till att börja med uppmanar jag alla Platinum medlemmar att skriva ett personligt meil om den kraftiga försämringen och påtala problemet till:

Platinumsweden@aexp.com

Nu har vi knappt en månad på oss att få till en ändring!
 

rvarttinen

Medlem
Pratade precis med AMEX Platinum service och tycks vara en "harmonisering" med övriga kort i deras utbud. M.a.o som tidigare skribenter här påtalar, en försämring i mervärde gentemot guldkort, etc. Dessutom, jag vill ju ha en bra reseförskring även om t.ex. en kund pga sitt resereglemente ställer ut en biljett så vil inte jag behöva skaffa en separat reseförsäkring för det ...
 

Dr. Miles

Expert
Pratade precis med AMEX Platinum service och tycks vara en "harmonisering" med övriga kort i deras utbud. M.a.o som tidigare skribenter här påtalar, en försämring i mervärde gentemot guldkort, etc. Dessutom, jag vill ju ha en bra reseförskring även om t.ex. en kund pga sitt resereglemente ställer ut en biljett så vil inte jag behöva skaffa en separat reseförsäkring för det ...

Använder kreditkortbranschen också samma språk som flygbranschen? :eek:
"harmonisering" = lika dåligt överallt
 

rvarttinen

Medlem
Använder kreditkortbranschen också samma språk som flygbranschen? :eek:
"harmonisering" = lika dåligt överallt

Det verkar deinitivt vara så..!... kan också vara en "konsolidering" = försämra något som varit bra till nästan eller lika dåligt som andra saker var innan .. kanske en synomym?
 

Bamsefar

Medlem
Vilken röta att jag precis sagt upp mitt AmEx Platinum. Jag vägrade att betala 5000 sek per år, och undrade varför med den omsättning jag har skall betala. Vart erbjuden Guldkortet gratis istället, men tackade nej även där eftersom då ingår inte deras travelservice (den tjänsten försvann från Guld kortet för ett år sedan eller två). Då kände jag inte till reseförsäkringsändringen...

Det finns en jämförelse mellan flertalet kort, där Handelsbanken Platinums reseförsäkring visade sig vara mera värd än AmEx Platinum - redan innan ändringarna på AmEx Platinum - och det kortet kostar 2000 sek (och ja, Priority Pass ingår också - ingen direkt skillnad alltså).
 

M.K

Medlem
Amex finns bara som franchise i Norge där korten hanteras av DNB Nor. De erbjuder inte ens något Platinum utan Endast Guld som högsta nivå. Ett betydligt sämre guldkort än det svenska vill jag minnas.
 
Toppen