Senaste nytt

Uppgraderingar när man reser i Qatar Airways Ekonomi

tidyverse

Medlem
Jag fick ett s.k. "upgrade offer" via mejl på en av mina kommande två flygresor (DOH-DEL). Uppgraderingen skulle kosta 2 800 kr. Jag hade dock hoppats på uppgradering på sträckan ARN-DOH. Som tur var fick jag chansen vid incheckningen online. Jag accepterade priset på cirka 4 800 kr. Är detta ett standardpris eller vad har ni andra fått betala?
 

squeezen

Medlem
Jag fick ett s.k. "upgrade offer" via mejl på en av mina kommande två flygresor (DOH-DEL). Uppgraderingen skulle kosta 2 800 kr. Jag hade dock hoppats på uppgradering på sträckan ARN-DOH. Som tur var fick jag chansen vid incheckningen online. Jag accepterade priset på cirka 4 800 kr. Är detta ett standardpris eller vad har ni andra fått betala?
Det är väl ok pris men relativt högt.
Har betalt 2500 sek doh-bkk
3100 cph-doh
3000 doha-kuala lumpur
2300 bkk-doh.
 

pep

Medlem
Jeg synes deres "upgrade offers" er for dyre og man får ikke flere miles eller de frynser der følger med (bedre lounge). Sidst jeg rejste med "upgrade offer" var DOH-CPH opgraderet for 2744 DKK (ligner prisen som @squeezen betalte, ovenfor), hvilket jeg synes er på smertegrænsen. Hvis ikke jeg får Al Moujan loungen med i Doha vil jeg afstå. Venter på slagtilbud i biz er langt bedre, selv om de har totalt udhulet indtjeningen af Q-points på kampagnebiletter...
 

Osten

Medlem
Hej, var ett tag sedan denna tråd uppdaterades.
Har en flight med Qatar i Ekonomi på fredag ARN-DOH.
Jag har inte fått några mail om erbjudande att betala för uppgradering.
Någon som nyligen lyckats betala för uppgraderingen vid incheckning/gate?
 

pep

Medlem
Hej, var ett tag sedan denna tråd uppdaterades.
Har en flight med Qatar i Ekonomi på fredag ARN-DOH.
Jag har inte fått några mail om erbjudande att betala för uppgradering.
Någon som nyligen lyckats betala för uppgraderingen vid incheckning/gate?
Det er langt fra altid man faar disse upgrade tilbud. Man er saerlig udvalgt som 'heldig' men prisen er ikke billig. Maaske bedre at proeve at koebe upgrade ved check-in?
 

Osten

Medlem
Det er langt fra altid man faar disse upgrade tilbud. Man er saerlig udvalgt som 'heldig' men prisen er ikke billig. Maaske bedre at proeve at koebe upgrade ved check-in?
Tack för svaret @pep. Det var nog jag som missuppfattat det tidigare i tråden att dessa erbjudanden var väldigt vanliga.
 

Tevyn

Medlem
Är det någon som köpt uppgradering via telefon eller på flygplatsen på sträckan Sydney - Doha tidigare? I så fall, vad har ni betalt? Verkar inte funka att uppgradera online.
 
Toppen