Senaste nytt

Uppgraderingar när man reser i Qatar Airways Ekonomi

Dr. Miles

Expert
Så gällande upgrade som EBD, jag har tyvärr inte haft en enda SAS longhaul under mina 11mån som EBD....
Det är kanske inte så konstigt om du flyger 90% med partners och inte med SAS.
Så just nu är jag lite av en snyltare hos SAS EBD flögs till 90% in på partners.
Detta år har jag i princip bara flugit shorthaul med Star, vilke gör att jagär mil ifrån nytt EBD.
 

squeezen

Medlem
Det är kanske inte så konstigt om du flyger 90% med partners och inte med SAS.
exakt, men det är svårt att ta sig ur när man redan guld sedan "gammalt" När jag bodde i Shanghai och pendlade mellan SE (flög t/r CPH) och Kina och även hade en del att göra i USA var SAS perfekt.

Singapore, Thai och LH ville inte matcha när resmönster ändrades och jag pallade inte "börja" om och missa lounge, fasttrack etc under en tid så stannade på SAS.
Dessutom med Amex vouchern, och intjäning av poäng där, så håller SAS kvar en i ett grepp.
Men att jag inte fått CU med SAS har inget med SAS att göra utan att jag inte haft resor med dem, de har aldrig ens fått chansen att ge mig en...
 

Per N

Medlem
Iom att QR ofta har kampanjer och väldigt bra priser i C - klass, så gör som jag...
Dvs betala en biljett i Business, eftersom jag aldrig litar på CU eller annan form av upgrade... ;)
Då får man aldrig nytta av sina Qcredits. Fast man slipper förstås oroa sig över om uppgraderingen går igenom eller ej.
 

mash

Medlem
Den enda gången jag rest med Qatar i eco fick jag CU på ett av resans 4 leggs för både mig och min sambo som reste med mig. Roliga var att jag innan legget gick till service-disk och ville göra upgrade med miles - men dom avrådde mig från det och sa att vi mycket troligt ändå skulle få CU på det legget. Är Qatar Silver.
 

mha321

Medlem
Fast läser man här så är det många som aldrig ser några CU som EBD/EBP, så jag vill nog påstå att SAS ligger rätt långt efter de amerikanska bolagen vad gäller att uppgradera sina status pax.
De amerikanska bolagen uppgraderar väl bara på domestic eller hur? (regelmässigt alltså, sedan finns det ju opup överallt). Det är snarare att jämföra med sas Europa linjer och där uppgraderas definitivt inte med cu.
 
Toppen