Senaste nytt

Uppgradering till första klass på inrikesflyg i USA

cbroxe

Medlem
HEJ!

Tänkte höra med er experter om ni kan tipsa mig hur jag kan skaffa en "confirmed upgrade" i USA. Vill åka LGA-RDU eller någon annanstans (exempelvis, SAT,MIA,FLL) i F den 21/10 med hemresa den 22/10.

Vill helst inte betala för fullpris F, utan hade tänkt mig att boka till ett lägre pris, men ändå veta att upgraden går igenom (om ni förstår vad jag menar).

Brukar betala för uppgrade till F när jag flyger US Airways, men det är ju ingen garanti...

Jag är EBG om det kan hjälpa på något sätt.

Alla andra tips på bra F priser domestic USA mottages också med glädje!!!

Tack på förhand!

//Christopher
 

Gnopps

Medlem
Priserna för första klass inom USA brukar gå rätt mycket upp och ner. Du kan använda exempelvis den här länken för att leta bra förstaklass-priser men den klarar inte av att hitta alla. Gällande uppgradering till F inom Star Alliance finns det folk som kan svara bättre än jag.
 

Senator

Moderator
Ja, fråga är vad man är ute efter:
US Airways - enbart om jag måste
AA - inte något särskilt, kanske sämsta kaffe av alla bolag i världen
UA - hit and miss
CO - nästan alltid bra

Åker inte med DL och "Scary Team".

Konstig sak med Miles and More, vet inte hur detta funkar på SAS EB:
United Domestic First bokas normalt i A eller F klass, och ger 3x miles + 25% bonus
US Airways Domestic First bokas normalt i A eller F klass, och ger 3x miles + 25% bonus
Continental Domestic First bokas i Z, D, C, eller F. Bokas det i F ger det 3x miles + 25%, men bokas det i Z, D, eller C är det 2x miles + 25%.

CO/UA har COMP UPGR för egna UAMP och CO One Pass så det är svårt att få plats om man inte bokar en F class plats, eller åker i samma bokning som någon som har status där. Dock ser jag att UA säljer någon from av upgrade online så det finns hopp, det samma gör US.

LGA-RDU med AA kostar $451
NYC-SAT med DL kostar $851
NYC-MIA/FLL med DL kostar $635

Ibland är skillnaden marginell mellan "Discounted First" och halv-flex econ.
 
Både UA och CO säljer upgrade online i förväg och vid check in. Det sistnämnda är betydligt billigare, men ger en "skum" bokningsklass men är naturligtvis hit and miss.
 

ucce

Medlem
Både UA och CO säljer upgrade online i förväg och vid check in. Det sistnämnda är betydligt billigare, men ger en "skum" bokningsklass men är naturligtvis hit and miss.

Har någon uppfattning om priset samt bokningsklass vid uppgradering på CO? Ska flyg EWR-PVR, vilket skulle kosta 2400 per stäcka att uppgradera till InternationalBusiness, vilket tycks motsvara inrikes First. Skulle vara intressant att veta
1. Vilken bokningsklass man hamnar i då - Z är tämligen värdelöst eftersom det bara ger 100% till EB
2. Priset för motsvarande uppgradering vid gaten
3. Bokningsklass vid gaten

Har försökt maila CO för att få svar på dessa frågor utan framgång.
 
Toppen