Uppgradering som Gold på Accor Le Club

Diskussion i 'Accor & Le Club' startad av Meazza, 26 Mars 2016.

  1. Badger

    Badger Medlem

    Blev uppgraderad på Sofitel Europe Brussels när jag var där i maj. Stannade bara en natt denna gång. Blir några till nätter innan semestern förmodligen.
     
    Accor gillar detta.
  2. DanielKif

    DanielKif Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Glömde skriva att jag blev uppgraderad från ett Executive Premier Room with 2 single beds till en Suite på Novotel Century i Hong Kong för någon vecka sedan.
    Dock fick jag fråga om det för att bli uppgraderad. Rummet vi fick först rymde inte 3 pers.
    Gillar verkligen loungen på 23:e våningen där frukost, afternoon tea och drinkar(kvällstid) serverades.
     
    Direktorn, Repeat och Accor gillar detta.
  3. Erik M

    Erik M Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Är incheckad på Novotel Château de Maffliers nu. Ingen uppgradering, ens när jag kom tillbaka från mitt lite tråkiga rum och frågade om den möjligheten. Nåväl, det kanske inte fanns något.

    Men jag fick inte heller någon välkomstdrink, eller något annat heller för den delen. En extra vattenflaska hade de kunnat kosta på sig tycker jag.

    Blir lite konstigt när det på rummet och i receptionen ligger en massa reklam för Le Club. Nästan så jag skulle be dem förklara varför man ska bli medlem ...

    Har två nätter kvar. Tror jag ska höra om en öl i baren iallafall.

    (Är guldfisk)
     
    Direktorn gillar detta.
  4. Erik M

    Erik M Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jodå, fick förstås en drinkvoucher när jag bad om den. Känns redan bättre.
     
    RonnieK gillar detta.
  5. Martin Gren

    Martin Gren Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Novotel Auckland Airport. Uppgraderad från Superior King till Executive King.
     
    Erik M och Award380 gillar detta.
  6. Erik M

    Erik M Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Har någon erfarenhet av att checka in och visa guldkortet, på bokning gjord via tredje part? Som jag förstår det ska förmåner gälla ändå men jag kan ha fel. Nån som läst en finstilt paragraf om det?

    Jag har en bokning på Novotel i Manchester. Var tvungen att boka via sportresebyrå (för att få Zlatan-biljetter).
     
  7. bnr

    bnr Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Gick bra på Novotel i Hong Kong, fick drinkvouchers och late checkout. Dock inga poäng/nätter.
    Redemption-natt på Hotels.com.
     
    Erik M gillar detta.
  8. ResenärenLars

    ResenärenLars Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    När jag reser i jobbet så görs nästan alla bokningar genom vår resebyrå. Jag brukar dock alltid få mina förmåner, inklusive poäng.

    Endast en gång har poängen uteblivit. Det var när jag bodde på Novotel Shenzhen Bauhinia. Då förklarade man att mitt rum var för billigt för att jag skulle få poäng. Det ingick dock fri minibar. Två Cola och två mineralvatten hittade jag i den. :rolleyes:
     
    Erik M gillar detta.
  9. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    En riktig resebyrå brukar inte ses som tredje part. Det är bara när man går genom bokningssiter såsom hotels.com som man har det problemet.
     
    Erik M gillar detta.
  10. Accor

    Accor Företagsrepresentant


    Hej Erik,

    För att du som medlem ska kunna tjäna poäng behöver din vistelse bokas genom någon av AccorHotels distributionskanaler (AccorHotels webbplatser, AccorHotels bokningscenter och hotell), eller en traditionell resebyrå som använder sig av ett GDS (Global Distribution System) som är automatiskt anslutet till AccorHotels bokningscenter.

    Poängberättigade vistelser inkluderar därför inte:
    - vistelser som bokas via en återförsäljare
    - vistelser som bokas via en researrangör eller tredje part/ online-resebyrå (såsom Expedia.com, Booking.com, etc.)
    Vid dessa vistelser är det inte heller möjligt att samla nätter för att få en status, eller ta del av alla status- och lojalitetsbaserade fördelar.

    Vi hoppas att detta svar var till hjälp.
    Om du har fler frågor får du snabbast hjälp via vår kundsupport på telefon: 020 120 3000


    Allt gott,
    AccorHotels-teamet i Norden
     
    DanielKif gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×