Senaste nytt

Uppgradering på SAS för poäng i förväg, ej Plusgrade

MartinH

Medlem
Hej!
Jag vill hjälpa en kompis att uppgradera från SAS Plus till Business. Han samlar miles till Aegean och tjänar då inte mer på SAS Business än Plus så vi tänkte att istället för att chansa på att Plusgrade ska gå igenom för minimum 25000 EBpoäng så kan vi lika gärna köra "BONUSUPPGRADERING MED STAR ALLIANCE OMBORD HOS SAS" som kostar 35000 från Plus.
Då är frågorna:
- kan jag använda mina poäng för att uppgradera en bokning jag inte är med på?
- om ja, var på SAS websida kan jag göra detta?
- vad blir det för bokningsklass på den uppgraderade biljetten? Han vill ju inte råka ut för att det ändras till nån klass som helt plötsligt inte ger några poäng till Aegean.
 

fcx

Medlem
Hej!
Jag vill hjälpa en kompis att uppgradera från SAS Plus till Business. Han samlar miles till Aegean och tjänar då inte mer på SAS Business än Plus så vi tänkte att istället för att chansa på att Plusgrade ska gå igenom för minimum 25000 EBpoäng så kan vi lika gärna köra "BONUSUPPGRADERING MED STAR ALLIANCE OMBORD HOS SAS" som kostar 35000 från Plus.
Då är frågorna:
- kan jag använda mina poäng för att uppgradera en bokning jag inte är med på?
- om ja, var på SAS websida kan jag göra detta?
- vad blir det för bokningsklass på den uppgraderade biljetten? Han vill ju inte råka ut för att det ändras till nån klass som helt plötsligt inte ger några poäng till Aegean.

Du måste ha bokningsklass Y, S eller B för att kunna uppgradera.

I teorin så ska man tjäna poäng enligt ursprunglig klass. Dock har exempelvis @simon_says91 haft problem med exakt detta upplägg när man uppgraderar en person för en annan persons poäng.

Om jag minns rätt så behandlas plusgrade före andra former av uppgradering, så plusgrade kan vara ett bättre alternativ ändå.
 
Toppen