Senaste nytt

Uppgradering och lounge med Austrian i Wien?

vonschnork

Medlem
Kikade runt lite på forumet men hittade dessvärre inget.
Flyger till Wien nu på måndag med OS312, hem samma dag OS317.
Det är första gången jag flyger till Wien / med Austrian, och undrar således om att uppa till business samt lounger på flyglatsen.
Kommer ha en del tid att döda och sitter gärna i en lounge och jobbar, är dock statuslös och utan amex.
Det finns möjlighet att uppa biljetten för 140€ i appen vid check-in, men det känns ovärt mht att benutrymmet ser ut att vara lika illa i hela planet (förutom ER som givetvis är tagna allihopa..), samt att det då bara är ditresan (antar jag) och jag tycker redan att jag betalat alldeles för mycket för dessa biljetter.
Ser att man kan betala 33€ för att komma in i lounge, oklart om det gäller någon specifik eller valfritt av de 5 som jag ser på Vienna Airports hemsida.

Är det värt, och möjligt, att uppgradera enbart hemresan till business? Görs detta då i appen vid check-in för även här 140€, eller i desk? Och stämmer detta;

"Passengers with first class and business class tickets with various airlines, selected credit cards and membership cards have free access to the lounges."

Ambitionen är här helt enkelt att spendera så lite som möjligt för maximal komfort på flygplatsen, har 6h där.

Tusen tack för hjälp och ett grymt forum!
 

AABack2ARN

Medlem
Behöver du tillbringa tiden på flygplatsen? Det tar 20-30 minuter med tåg in till östra delarna av Wien där du kan fika och/eller äta gott. Och troligen hitta något ställe med wifi som möjliggör jobbande. Känns betydligt trevligare än att sitta 6 timmar i någon av flygplatsen lounger.
 

Tonton

Medlem
Behöver du tillbringa tiden på flygplatsen? Det tar 20-30 minuter med tåg in till östra delarna av Wien där du kan fika och/eller äta gott. Och troligen hitta något ställe med wifi som möjliggör jobbande. Känns betydligt trevligare än att sitta 6 timmar i någon av flygplatsen lounger.

och för den summan som loungetillgång kostar så kan man fika gott inne på stan :)
 

Canadien

Medlem
Finns ingen vanlig businesslounge som är värd 33 eller 160 eur för att komma in i. Skaffa ett Amex Platinum gratis i 3 mån borde du istället gjort för några veckor sedan så att du hunnit få det plus priority pass. Som läget är nu skulle jag åkt in till stan som fler påpekat.
 
Personligen har jag aldrig varit missnöjd med Austrian Airlines Lounger på flygplatsen i Wien
Vad du än väljer så hoppas jag det blir bra
 

Attachments

  • öö.jpg
    öö.jpg
    69,3 KB · Visningar: 302
  • ööö.jpg
    ööö.jpg
    102 KB · Visningar: 294
  • öööö.jpg
    öööö.jpg
    97,4 KB · Visningar: 311
  • ööööö.jpg
    ööööö.jpg
    45,9 KB · Visningar: 293
  • öööööö.jpg
    öööööö.jpg
    95,5 KB · Visningar: 288
  • ööööööö.jpg
    ööööööö.jpg
    102,6 KB · Visningar: 291
  • ööööööööö.jpg
    ööööööööö.jpg
    88,2 KB · Visningar: 258
Toppen