Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Petter

Medlem
Jag åker med jobbet till tyskland senare i sommar och skulle vilja testa OT.
Dock är vi kanske 20-25 pers på samma boknings nr, går det att försöka att uppgradera endast mig, eller förstör jag bokningen för mig och alla andra om jag testar?
 

tourist

Medlem
1) Optiontown på SAS är bara för long-haul. (Men på Blue1 för short-haul.)
2) Det är alla eller ingen i bokningen som gäller.
 

joemume

Medlem
Komplettering kring punkt två:
1. Du kan splitta PNR.:en för att lösa problemet med att behöva uppgradera alla. Så länge inte bokningsklassen är G så går det utmärkt.
2. Om bokningen är gjord i G kan du inte uppgradera med Optiontown. (G = gruppbokning).
 

AABack2ARN

Medlem
Jag åker med jobbet till tyskland senare i sommar och skulle vilja testa OT.
Dock är vi kanske 20-25 pers på samma boknings nr, går det att försöka att uppgradera endast mig, eller förstör jag bokningen för mig och alla andra om jag testar?

Som sagt ovan kan du enbart uppgradera longhaul-flighter med SAS så det kanske inte är aktuellt i alla fall. Nu vet jag förvisso inte inte hur din relation med dina arbetskamrater ser ut, men jag skulle nog personligen inte uppgradera mig i en sådan situation om du inte tycker att det är roligt att bli tråkad på resten av konferensen...

Om allt är bokat i G kan jag förstå att ni hamnar på samma bokningsreferens, men annars tycker jag det är lite märkligt av eran resebyrå att göra så. Med tanke på mängden personer kan ni nog räkna med att någon blir sjuk och inte kan åka med och det kan leda till problem med incheckningar och liknande. Men det är upp till er resebyrå.

Hoppas ni dock får kul i Tyskland i alla fall.
 

guapeton

Medlem
Om allt är bokat i G kan jag förstå att ni hamnar på samma bokningsreferens, men annars tycker jag det är lite märkligt av eran resebyrå att göra så. Med tanke på mängden personer kan ni nog räkna med att någon blir sjuk och inte kan åka med och det kan leda till problem med incheckningar och liknande. Men det är upp till er resebyrå.

Hoppas ni dock får kul i Tyskland i alla fall.[/QUOTE]

Jag bokar massa G-klass till kunder och de checkar in med bokingsreferens och efternamn. Inga problem vad jag har hört.
Gruppbokningar måste vara minst 10 personer på de flesta bolag. de som reser ut och hem tillsammans får en bokningsreferens, om det är några som har anslutning eller reser från tex CPH eller GOT i stället för ARN får de en bokningsref.
Självklart splittar jag bokingar om det behövs eller om resenärer vill för att tex kunna utnyttja OT.

Mitt rekord är 32 bokingar på 50 personer....
 

Sealord

Medlem
På tisdag ska jag resa från Houston (HIA) till Stockholm (ARN) via New York (EWR) och tänkte kosta på mig en uppgradering för Atlantflygningen, antingen genom att ringa till vår resebyrå och betala mellanskillnaden själv, poäng eller Optiontown. Kollade här på Businessclass och såg att andra lyckats få igenom sin uppgradering med hjälp av sistnämna och tänkte själv testa. Sagt och gjort; igår betalade jag 320 EUR för uppgraderingen via Optiontown och idag fick jag bekräftelsen på att det gick igenom. Smidigt till tusen! Så nu blir det ekonomi till New York och business (klass z) över.

I övrigt vill jag bara nämna att jag reser fram och tillbaka över Atlanten rätt frekvent och att SAS faktiskt tillhör de bättre flybolagen, i alla fall i ekonomi och ekonomi extra. Air France, Lufthansa, BA och KLM ligger långt efter i komfort (dock inte inom Europa). Ska också bli härligt att välkomnas på svenska efter att ha varit borta i fem veckor i Brasilen och USA.
 

agehall

Medlem
Mailet kom 2151 CET igår och avresan sker imorgon 0035, lokal tid i BKK. Du får själv räkna ut hur det blir... :)

Jag har inte exakt koll på vad Y-biljetten kostade, men jag vill minnas att hela biljetten kostade typ 22kkr, men då var det J på utresan. Skillnaden mot Y R/T var ca 2500 ojmr, så säg att den kostade runt 8500 O/W då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen