Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon annan som reser på just den 25e april? Jag åker SK925 CPH-IAD och har en OT väntande som jag nu antar blir nekad. Samtidigt börjar inte det nya systemet förrän 25e där det blir försent att bjuda på en uppgradering. Ser ut som mina chansar att uppgradera till business är lika med noll. Dessutom börjar jag resan in LPI och jag gissar att dom kommer ha noll koll på hur man uppgraderar vid incheckning. Surt!
 
Någon annan som reser på just den 25e april? Jag åker SK925 CPH-IAD och har en OT väntande som jag nu antar blir nekad. Samtidigt börjar inte det nya systemet förrän 25e där det blir försent att bjuda på en uppgradering. Ser ut som mina chansar att uppgradera till business är lika med noll. Dessutom börjar jag resan in LPI och jag gissar att dom kommer ha noll koll på hur man uppgraderar vid incheckning. Surt!
Din chans till uppgradering skulle jag tro blir att du uppgraderar dig i Köpenhamn, antingen för poäng eller för cash.
 
Någon annan som reser på just den 25e april? Jag åker SK925 CPH-IAD och har en OT väntande som jag nu antar blir nekad. Samtidigt börjar inte det nya systemet förrän 25e där det blir försent att bjuda på en uppgradering. Ser ut som mina chansar att uppgradera till business är lika med noll. Dessutom börjar jag resan in LPI och jag gissar att dom kommer ha noll koll på hur man uppgraderar vid incheckning. Surt!
Vi har avhandlat det i SAS börjar med budgivning på uppgradering? | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
tack Martin. Jag såg att det gällde en bokning på 26e, medan jag flyger på 25e. Det var inte helt klart för mig vd skulle hända med bokningar på just 25e. dvs slutar OT kl0:01 25e, eller 23:59 den 25e? Jag antar att jag får ett mejl från OT om ett par dagar som säger att jag fick inte uppgraderingen eftersom SAS troligtvis kommer att neka det.
Hade varit bra om vi fick lite mer varning på det här ändringen, samt en övergångsperiod.
 
tack Martin. Jag såg att det gällde en bokning på 26e, medan jag flyger på 25e. Det var inte helt klart för mig vd skulle hända med bokningar på just 25e. dvs slutar OT kl0:01 25e, eller 23:59 den 25e? Jag antar att jag får ett mejl från OT om ett par dagar som säger att jag fick inte uppgraderingen eftersom SAS troligtvis kommer att neka det.
Hade varit bra om vi fick lite mer varning på det här ändringen, samt en övergångsperiod.
Ah. Jag som var lite het på gröten. Min tolkning, men det är min, är att optiontown gäller 25/4 om utresan är 25/4 lokal tid.
 

Kajsan

Medlem
De gånger jag frågat har jag blivit hänvisad till servicedesken i F-piren för uppgraderingar, de kunde dock lägga en request vid checkin om man önskade men var fortfarande tvungen att gå till desken för att få den bekräftad.
Vid servicedisken finns det en dörr ut som gör att man kommer in till de som är ankommande, på så sätt kommer man ut.
Vid anslutning från mindre flygplats där SAS saknar egen personal som hanterar bokningar, syns möjligheten att begära uppgradering vid check-in liten. Loungen är en möjlighet men med normal/relativt kort tid mellan ankomst och vidare avgång från Arlanda räknar jag kallt med att det finns andra morgonpigga som anmält sig intresserade. Fick SMS inför senaste longhaul med info att kontakta servicedesken eller check-in. OT har funkat bra för det mesta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen