Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Nej så har det alltid varit, eftersom uppgraderingen (som regel) inte blir konfirmerad / verkställd förrns vid gate. Och då har du ju redan kommit igenom alltihop.
Det går dock alldeles utmärkt att gå till gate för att få sin uppgradering och gå tillbaka till loungen. Gör man det på Arlanda så får man Fast Track igenom säkerhetskontrollen andra gången.
 

Delayed

Medlem
Det går dock alldeles utmärkt att gå till gate för att få sin uppgradering och gå tillbaka till loungen. Gör man det på Arlanda så får man Fast Track igenom säkerhetskontrollen andra gången.
Andra gången? Nu hänger jag inte med. Både gate och lounge är airside efter security. Varför skulle man gå ut landside?
 

magost

Medlem
Jag fick igenom min OT till SAS Business Mellan ARN-LAX nu på lördag den 16 april, håller tummarna att OT-uppgraderingen på hemresan den 17 april LAX-ARN också går igenom.
Edit: Fick bekräftelsen under kvällen (tisdagen 12 april 18:41)

Din rackare!
Jag har OT ansökan samma flight. Har inte fått något besked... :(
 

palmen

Moderator
Andra gången? Nu hänger jag inte med. Både gate och lounge är airside efter security. Varför skulle man gå ut landside?
Har SAS en lounge i F-piren på ARN?
När du gått igenom passkontrollen och upp för rulltrappan så kan du fixa uppgrade i servicedesken där. Du kan dock inte komma tillbaka till vanliga terminalen utan att gå ut genom passkontrollen som ankommande resenärer gör (eller släpper de tillbaka dig där du nyss gjorde passkontrollen?). Du måste då göra en ny säkerhetskontroll och kan efter det gå till SAS Business loungen (den som är bredvid goldlougnen).
 
Så gick min uppgradering till C igenom ifrån SFO till CPH på Lördag. Ngn som vet om vilken kärra eller ännu viktigare om det är en uppgraderad C inredning på SK936 den 17/4?
 

Henrico

Medlem
Så gick min uppgradering till C igenom ifrån SFO till CPH på Lördag. Ngn som vet om vilken kärra eller ännu viktigare om det är en uppgraderad C inredning på SK936 den 17/4?
Grattis! Väldigt tidigt besked. Jag är på samma flight och har inte fått något OT-mail. Jag tittade på seat map dock och det verkar vara ny kabinen då jag i plus har 22A. (20-23 valbart, gamla kabinen var rad 17-21 på a340 har jag för mig.)

Ingen garanti, men ser lovande ut. Hoppas jag får en Cu om inte OT går igenom för mig.
 
Grattis! Väldigt tidigt besked. Jag är på samma flight och har inte fått något OT-mail. Jag tittade på seat map dock och det verkar vara ny kabinen då jag i plus har 22A. (20-23 valbart, gamla kabinen var rad 17-21 på a340 har jag för mig.)

Ingen garanti, men ser lovande ut. Hoppas jag får en Cu om inte OT går igenom för mig.
Hmm, tydligen så är jag fortsatt lite groggy, avresa sker den 16/4 inte den 17:e. Men jag håller med om att det ser ut att vara ny konfig när jag kollade seatguru.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen