Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och för att göra situationen endnu lite svårare, fick jag nu mail fra SAS med erbjudande om att opgradera til Plus (1799DKK) eller Business (3999DKK). Dvs. at jag redan har fått OT upgrade Go->Plus "subject to availability, har en point upgrade to Plus/Business pending och nu cash upgrade erbjudande. Inte mycke koordinering der inte. OT upgrade til Plus kostade €165. Får se hvad dom säger när jag checkar in imorron, hoppar kanske på en OT upgrade til Plus och en cash upgrade från Plus til Business.
 

agehall

Medlem
Dvs. at jag redan har fått OT upgrade Go->Plus "subject to availability, har en point upgrade to Plus/Business pending

Ajajajaj - räkna med problem nu! Det stående rådet här är att ALDRIG begära både OT och poänguppgradering på samma bokning.

Nu är det högst troligt att du kommer till CPH, checkar in och får en plats i business men via din poänguppgradering. OT kommer att tycka att du blivit uppgraderad och behålla dina pengar. Sedan får du bråka för att få tillbaka beloppet du betalat.

Behåll alla boardingkort (se till att ha fysiska - inga elektroniska som försvinner!) och räkna med problem.
 

JohnnyWilde

Medlem
Vad hände med OT om jag måste avboka min resa då det inte går att avboka OT?
Försvinner det per automatik och återbetalas till fullo?
Jag har en rea biljett till PVG i november som jag inte kanske kan åka på och skiter i de 3000:- som knappast SAS återbetalar men 9000:- i optiontown är surare.
 

agehall

Medlem
Jag antar att din OT ännu inte gått igenom? Isåfall bör du kunna få tillbaka dina pengar från OT. Kontakta dem innan du avbokar och dubbelkolla hur du ska göra.

Men som jag resonerar så har du ingen bokning, därmed kan inte OT gå igenom och därmed får du tillbaka dina pengar.
 

JohnnyWilde

Medlem
Jag antar att din OT ännu inte gått igenom? Isåfall bör du kunna få tillbaka dina pengar från OT. Kontakta dem innan du avbokar och dubbelkolla hur du ska göra.

Men som jag resonerar så har du ingen bokning, därmed kan inte OT gå igenom och därmed får du tillbaka dina pengar.
Tack för snabb feedback!
Det är så jag resonerar också ;-)
 
Ajajajaj - räkna med problem nu! Det stående rådet här är att ALDRIG begära både OT och poänguppgradering på samma bokning.

Nu är det högst troligt att du kommer till CPH, checkar in och får en plats i business men via din poänguppgradering. OT kommer att tycka att du blivit uppgraderad och behålla dina pengar. Sedan får du bråka för att få tillbaka beloppet du betalat.

Behåll alla boardingkort (se till att ha fysiska - inga elektroniska som försvinner!) och räkna med problem.
Jag är tyvärr en sådan som lär best av egna fel, så också her. Note to self - stick to plan. Har inte hört nåt än om point upgrade, så har jag tur blir det OT upgrade til Plus bekeäftat imorron och på det en cash upgrade til business. Så har jag vel haft mera tur än fortjänat..
 

jonlindsten

Medlem
Har också märkt det, verkar ha gått från 27€ till 33€ för inrikes uppgraderingar. Förra helgen låg det kvar på det lägre men när jag skulle uppgradera inför helgens resor verkar det höjts. Hoppas det bara är temporärt!
 

seat56f

Medlem
Jag har sett €33 på inrikes ett tag (och inte slagit till, det är några euro för mycket för poängen när man har guldkort och får gå i fasttrack/sitta i lounge oavsett), så om det låg kvar på €27 så finns det hopp om att det studsar lite upp och ner...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen