Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej,
någon som provat på sistone att göra en upgrade med Optiontown på route ARN-HEL-ARN på KF avgångar? På grund av förändrat resemönster så det har blivit en hel del avgångar mellan ARN och HEL med KF efter SK slutat att trafikera på denna linje.

På sista 8 avgångar provat att göra en Optiontown Upgrade men när jag söker min bokning på www.optiontown.com får jag information att " UTo Not Available". T.ex. i söndags flög jag från HEL till ARN med KF och det fanns gott om plats i Premium / Eco Extra men fick då också information att "UTo Not Available".

Vet någon vad som hänt? Har antalet Optiontown platset minskat eller vad?
 

011430121

Medlem
Om man får Ok på en OT, kan man välja stol direkt när det har gått igenom, eller blir det gaten som fixar det?
 

Axelzon

Medlem
Jag vet inte, trodde bara man kunde göra det med bokning gjorda av SAS och inte via resebyrå (vilket jag använder).

Har vid något tillfälle (ganska länge sedan) försökt nå min referens med SAS Boknings nummer, men det går inte.

Men det borde funka med allt som är bokat med SAS via web eller telefon, tror jag.

Säker på att någon har svar på detta!

/Axelzon
 

proxie

Medlem
Hej Alla,

Snor lite utrymme i denna tråd.

Om man nu skulle råka få en OT, förblir det samma bokning som innan elller en ny? Dvs behöver man i sådana fall lägga till sitt EB# igen ?

Tack på förhand.

/Prox
 

Axelzon

Medlem
Hej
Senast jag fick ok från OT kom det direkt en ny electronic ticket från SAS med nytt bokningsnummer. Men givetvis ligger ditt EB nummer kvar!
/Axelzon
 

joemume

Medlem
Hej på er!
Jag har en bokning i G-klass (SK 117-biljett) i maj (SK945 ARN-ORD). Jag brukar normalt sett inte boka i G, men det är en gruppresa som är bokad, dock på egen PNR för min del för att slippa Optiontowns begränsning om att måsta uppgradera samtliga passagerare på samma PNR.

Är det någon som har koll på om Optiontown har några begränsningar vad gäller G-klass för sitt UTO-uppgradering, eller om den är att betrakta som vilken bokningsklass som helst, givet att man redan ligger på en personlig PNR?
 

tourist

Medlem
Vad bra att du lyckades få egen PNR. :) När jag har blivit inbokad på "gruppresor", dvs med kollegor för gemensamma jobbresor, har jag mötts av total oförståelse för det önskemålet...:(

Är det inte enklast om du bara besöker OTs sida och ser om uppgraderingen erbjuds för din PNR?
 

joemume

Medlem
Yes, men ringer man resebyrån när bokningen redan är gjord och begär en split av PNR:en så erbjuds detta nästan alltid kostnadsfritt, så det är så jag gjort. :)
Jag är lite ivrig dock, resan är inte biljetterad ännu, så jag kan inte kolla på Optionstowns hemsida ännu, dessvärre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen