Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

flum

Medlem
med tanke på nuvarande intjäning skulle det vara intressant att veta vad ni som får Z har för bokningsklass innan uppgradering.
 

perhall

Medlem
Flyger CPH-ORD på torsdag em. Bokad i Plus och OT till Business. När jag skulle skriva in obligatorisk passagerarinfo nyss såg jag att min seat-bokning var borta - när jag öppnade kommer Business-kabinen upp så jag är ju uppgraderad. Men OT anger "upgrade pending" fortfarande... bokade f ö 1G, borde va en bra plats. Vill sitta i gången så att jag kan gå ofta till självserveringsbuffén:)
Per
 

ClaesJ

Medlem
Jag tänkte bara höra: är det någon som har blivit nekad OT på annat än longhaul? Eftersom det bara är att flytta dividern längre bak på alla Europa- och inrikesflyg tänker jag att det borde vara nära 100% chans att få Plus (bekräftas av de senaste 5-6 sidorna i tråden). Någon som har andra erfarenheter?
 

eriper04

Medlem
Använder OT ganska flitigt inrikes då arbetsgivaren bokar i GO. Blivit nekad 1 gång på flygning mellan Stockholm och Luleå. Flyget avgick strax efter klockan 09 en måndag och var full till sista platsen. Har också noterat på senaste tiden att uppgraderingen blir till Z klass mot tidigare A vilket är trevligt för intjäningen.
 

fredrik996

Medlem
Presenterade inte Rickard G i senaste rapporten att fler och fler väljer Plus, Har det månne med OptionTown att göra? 15% var en siffra som nämndes har jag för mig? Som ovan skrev måste va väldigt svårt och inte få det på Europa sträckor.
 

perhall

Medlem
Vid fullt plan kanske det blir svårt iom att man måste uppgradera 6 el möjligen 3 säten åt gången. Om antalet Go/Plus är perfekt avstämt så innebär ju en uppgradering att man måste skicka fram två andra resenärer gratis...
PH
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen