Uppgradering med Optiontown

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Fredde, 27 April 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grattis, väntar fortfarande på besked om morgondagens SK903, de är senare än de brukar vara med besluten tycker jag.
    Sannolikt så flyttade de upp er då så att de kan frigöra platser i plus för op-ups.
    Förresten, har du någon entydig observation som stärker att status spelar roll? Hitintills har vi väl ansett att varken status eller ursprunglig bokningsklass är väsentliga.

2. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var tvungen att prova en OT på dagens resa t/r GOT-ARN. Uppgradering till Plus i Z båda vägarna från Go (K, T) gick igenom för 2*28€. Blir ju faktiskt rätt prisvärda poäng om man behöver jaga nivå, gick från 2*315 till 2*1250, vilket ger 0,29 SEK/poäng eller 3,48 poäng/SEK för de tillkommande poängen. Go-biljetten var ju redan betald av arbetsgivaren.

Frukost och middag i låda tillkommer som bonus. ;)

Jakob Österberg gillar detta.
  3. Totopez

Totopez Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu är jag förvirrad. Jag ansökte om både OT och poänguppgradering på SK903 imorgon.

Igår fick jag besked från SAS att poänguppgradering gick igenom. OT var fortfarande pending.

Nu fick jag mail från OT att uppgraderingen där var "approved subject to availability". Men eftersom jag redan är uppgraderad vill/kan jag inte bli det igen. Vad ska jag göra? Hur får jag tillbaka poäng/pengar?

4. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ajaj, inte så bra. Det finns en risk att du åker på att betala både ock. Vill minnas att det står någonstans i villkoren för Optiontown att ansökan inte kan dras tillbaka. Någon som är uppdaterad på detta?

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du läser i tråden ser du att de allmänna rekommendationerna är att välja det ena eller det andra just för att slippa denna typ av trassel. Men rådet är nog att höra av dig till OptionTown och bifoga informationen att du blivit uppgraderad med poäng. För att höra av dig till SAS och stryka poänguppgraderingen kan nog i värsta fall leda till att du inte har någon uppgradering om inte OT går igenom.

agehall gillar detta.
  6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du menar de 245 sidorna som denna monstruösa tråd består av? Aldrig har väl en Wikipost varit så motiverad.

7. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eftersom jag prenumererar på ämnet så kan jag nog säga att jag i princip läst allt i den här tråden.

Jakob Österberg och Adam Nordén gillar detta.
  8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Perfekt! Då är du given som Wikipostförfattare!

Jensik, Jakob Österberg, Delayed och 2 andra gillar detta.
  9. K0ngo

K0ngo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick igenom SK001 LLA - ARN på torsdag. Förhoppningsvis går ARN - SDL samma dag också igenom.

Jakob Österberg gillar detta.
  10. anjak

anjak Medlem

Middag på inrikes??

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!