Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Är SK-flyg som är utfärdade på icke SK-biljett (dvs, ej 117-dokument) möjliga att uppgradera? I mitt fall en flight som både flygs och marknadsförs av SK är utfärdad som en OS-biljett (257-).

Nej, det måste vara 117-dokument vad jag vet. Eftersom biljetten ska skivas om är det även helt rimligt.
 
Fick avslag nu. Din teori stöds av att flighten ser ut så här:
C9 D9 Z9 R9 J9 Y9 S9 B9 P9 A9 E9 M9H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L4 T0 O0 G9 N9

Lustigt nog gick det dock att begära en uppgradering...
 

Vaniljvodka

Medlem
Din flight ser just nu ut att vara slutsåld i alla klasser. Det betyder att det mycket sannolikt är en viss överbokning och de borde därför vara intresserade av att sälja ett antal platser till OT. Eftersom ingen här vet hur uppgraderingarna går till så är det omöjligt att säga hur stor chans det är att just din uppgradering går igenom, men jag skulle nog säga att det finns en bra chans.
Normalt får man besked 3 dagar innan, men nu sitter jag själv som på nålar och väntar på besked om min uppgradering på tisdag, så det kan dröja, de lovar inte något besked förrän 24 timmar innan avgång.

Är det ändrat från 4 timmar till 24 timmar innan avgång?
 

seat56f

Medlem
Om man bokar i GO, uppgraderar med OT blir biljetten då ombokningsbar?

Inte enligt OTs regler (om-/avbokningsvillkoren från ursprunglig biljett gäller enligt dessa) men flera har rapporterat att det funkat fint att boka om utan avgift efter OT gått igenom. Jag misstänker att du kan springa på patrull om du försöker återbetala den eftersom det hanteras manuellt (?).
 

mha321

Medlem
Om man bokar i GO, uppgraderar med OT blir biljetten då ombokningsbar?
Jag bokade om en genom appen idag, funkade klockrent. Dock - det fungerade inte förrän incheckningen var regelrätt öppen. Checkade in som vanligt 30+ timmar före avgång, och då sade appen att det inte fanns några avgångar att byta till. Provade igen ca 18 timmar före avgång, och då fanns det 4 alternativ.

Kan också vara då att incheckningen måste vara öppen på den flight man byter *till*. Vet dock inte om det är en begränsning i appen - det kanske är samma med vanliga plus biljetter...
 

Totopez

Medlem
Nu fick jag igenom poänguppgradering Go~>Plus för SK903 på tisdag. OT är fortfarande pending upgrade decision, men det är ju kört nu.

Så nästa fråga är, kan man uppgradera vidare vid gate om man uppgraderat med poäng?
 

Harnos

Medlem
SK910 Newark - Köpenhamn gick igenom från Plus till Business för 2 personer så första flighten i SAS nya business för mig :)
Fick svar 65h innan avgång och fanns bara 3 lediga platser i Business innan den gick igenom, många lediga i Plus.
Har använt Optiontown flitigt i vår på resor inom Europa och har Diamond status, tror det är många faktorer inblandade i hit/miss ration där frekvens och status spelar in.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen