Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nytt försök med OT, denna gång CPH-EWR 9/7 med retur EWR-ARN 21/7, båda plus till business. Hoppas på bättre lycka än tidigare. Är alla flyg till EWR i nya kabinen nu?
 

jth

Medlem
Nytt försök med OT, denna gång CPH-EWR 9/7 med retur EWR-ARN 21/7, båda plus till business. Hoppas på bättre lycka än tidigare. Är alla flyg till EWR i nya kabinen nu?

Alla A330 är nu uppgraderade (eller kommer iaf vara det när du flyger). Ingen A340 är ännu uppgraderad, och CPH-EWR 9 Juli (både 909 och 901) ser nu ut att flygas med en 340 så tyvärr blir det nog i så fall gammal kabin för dig.
Du borde f ö ha bra OT-chans för just nu ser 909 ut så här: C9 D9 Z0 R0 J0 Y1 S1 B0 P0 A0 E0 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0
Alltså fullt i ekonomi och en plats kvar i plus.
SK901 beflygs fö med LAN-kärran, så där får du en bättre businessprodukt (men ingen plus).
 
Alla A330 är nu uppgraderade (eller kommer iaf vara det när du flyger). Ingen A340 är ännu uppgraderad, och CPH-EWR 9 Juli ser nu ut att flygas med en 340 så tyvärr blir det nog i så fall gammal kabin för dig. Du borde f ö ha bra OT-chans för just nu ser den ut så här: C9 D9 Z0 R0 J0 Y1 S1 B0 P0 A0 E0 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0
Alltså fullt i ekonomi och en plats kvar i plus.

Tack jth. Det var ju surt att jag inte kollade innan att det var en 340 just då. Utgick från att det alltid var 330 på den sträckan. Jag flyger med fru och dotter så får se om det går igenom med OT. Antar att chansen är mindre ju fler man är i sällskapet.
 

jth

Medlem
Fast nu när jag kikar på bokningen står det att SK909 är A330-300 och SK904 likaså...

Mjaha, sorry.. jag klickade snett i expertflyer :(
Den 9 juli är det mycket riktigt en uppgraderad A330 som gäller för SK909, just nu ska tilläggas. Där är bokningsläget betydligt öppnare dock: C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P9 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L6 T6 O0 G9 N0
 
Mjaha, sorry.. jag klickade snett i expertflyer :(
Den 9 juli är det mycket riktigt en uppgraderad A330 som gäller för SK909, just nu ska tilläggas. Där är bokningsläget betydligt öppnare dock: C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P9 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L6 T6 O0 G9 N0

Ingen fara :) Jag vart lite besviken ett tag eftersom jag ser fram emot nya kabinen. Det ser lite kämpigt ut med att få OT på den och jag tar inget för givet längre. Många har fått erbjudanden från SAS några dagar innan om uppgradering mot betalning. Får se om det dyker upp. Verkar dock märkligt affärsmässigt att SAS kanibaliserar på sin egen deal med OT. Frågan är om det är en signal på att samarbetet är i upplösning?
 

igelkotten

Medlem
Har sökt om ot upgrade från Go till Plus för ord-arn nu på torsdag. Det är första gången jag gör detta. Vad tror ni är sannolikheten att detta kommer gå, och när bör jag få besked?
 
Är SK-flyg som är utfärdade på icke SK-biljett (dvs, ej 117-dokument) möjliga att uppgradera? I mitt fall en flight som både flygs och marknadsförs av SK är utfärdad som en OS-biljett (257-).
 

jth

Medlem
Har sökt om ot upgrade från Go till Plus för ord-arn nu på torsdag. Det är första gången jag gör detta. Vad tror ni är sannolikheten att detta kommer gå, och när bör jag få besked?

Din flight ser just nu ut att vara slutsåld i alla klasser. Det betyder att det mycket sannolikt är en viss överbokning och de borde därför vara intresserade av att sälja ett antal platser till OT. Eftersom ingen här vet hur uppgraderingarna går till så är det omöjligt att säga hur stor chans det är att just din uppgradering går igenom, men jag skulle nog säga att det finns en bra chans.
Normalt får man besked 3 dagar innan, men nu sitter jag själv som på nålar och väntar på besked om min uppgradering på tisdag, så det kan dröja, de lovar inte något besked förrän 24 timmar innan avgång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen